چرا وان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر برای ایرانیان است؟

وان یکی از شهرهای مرزی ترکیه است که در قسمت شرقی این کشور قرار گرفته است و به دلیل نزدیکی به ایران در میان مردم کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لیاناپرواز، این شهر با داشتن آب و هوایی خنک مخصوصا در فصل تابستان می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر کردن باشد. مزیت دیگر این سفر مناسب بودن قیمت آن است. به طوری که با مبلغی در حدود ۱ میلیون تومان می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید. در این مطلب به معرفی تورهای وان ترکیه پرداخته ایم.

روش‌های رفتن به وان

برای رفتن به وان از دو طریق زمینی و هوایی می‌توانید اقدام کنید که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم:

روش زمینی: برای رفتن به وان از طریق زمینی بهتر این است که ماشین شخصی را کنار گذاشته و از تور زمینی وان که توسط لیانا پرواز ارائه می‌شود استفاده کنید. دلیل آن هم این است که سفر برون مرزی با ماشین شخصی دردسرهای خاص خودش را دارد که به زحماتش نمی‌ارزد. تور زمینی وان به این صورت است که شما در ابتدا از تهران با اتوبوس‌های لوکس  vip راهی شهر تبریز و سپس ارومیه شده و از آن‌جا از طریق مرز رازی وارد کشور ترکیه خواهید شد. از مرز تا شهر وان چیزی در حدود ۳ الی ۴ ساعت راه است و شما تقریبا با احتساب معطلی‌های لب مرز پس از مدت ۱۴ ساعت به وان خواهید رسید.

روش هوایی: در این روش شما در واقع لقمه را دور دهان خود می‌چرخانید! از آن‌جایی که پرواز مستقیمی از کشور ما برای شهر وان وجود ندارد شما مجبور هستید در ابتدا به یکی از شهرهای آنکارا یا استانبول سفر کنید و از آن‌جا با پرواز دیگری خود را به وان برسانید. همچنین این روش هزینه‌های هنگفتی را نیز به شما تحمیل خواهد کرد به طوری که با یک حساب کتاب ساده مبلغی نزدیک به ۸ میلیون تومان برای این سفر به صورت هوایی باید هزینه کنید. علاوه بر این لذت سفر زمینی و تماشای جاده‎ی زیبای وان موضوعی‌ است که نباید از دست دهید.

قیمت تور وان

همانطور که اشاره کردیم تور وان از هزینه‌ی بسیار مناسب و معقولی برخوردار است و شما با مبلغی در حدود ۱ میلیون تومان می‌توانید به یک کشور دیگر سفر کنید که این قیمت حتی در مقایسه با برخی تورهای داخلی نیز ارزان تر است. این نکته راهم در نظر بگیرید که این مبلغ هزینه‌های هتل شما را هم پوشش خواهد داد که با توجه به خواست خودتان می‌توانید در هتل‌های ۳ ستاره و ۴ ستاره این شهر زیبا اقامت داشته باشید.تور وان معمولا در مدت ۳ شب و ۴ روز برگزار می‌شود که برای مدتی شما را از هیاهوی کار و مشغله‌های زندگی دور خواهد کرد.

قیمت تور وان در پاییز و زمستان چه فرقی با تابستان دارد؟

از آن‌جا که وان در مجموع شهر سردسیری است در فصل‌های پاییز و زمستان هوای نسبتا سردی دارد. از این رو حجم مسافران به این شهر کمتر شده و طبعا قیمت این تور نیز در این فصول کاهش خواهد یافت.

blank

تور تبریز وان

یکی دیگر از تورهایی که شما را به وان خواهد رساند تور تبریز وان است. تفاوتی که این تور با تور وان دارد این است که شما پس از حرکت از تهران مدت ۲ شب را در شهر زیبای تبریز اقامت خواهید داشت و از جاذبه‌های این شهر استفاده کرده و سپس راهی وان می‌شوید. مزیت این تور در این است که به دلیل اقامت در تبریز خستگی راه را حس نخواهید کرد. همانطور که می‌دانید تبریز یکی ازشهرهای زیبای کشورمان است که در زمینه گردشگری پیشرفت بسیاری کرده است و با داشتن جاذبه‌های زیبا می‌تواند اوقات لذت بخشی را برای شما فراهم کند.

بهترین زمان برای سفر به وان

این موضوع بستگی به هدف شما از سفر به وان دارد. اگر برای خرید قصد سفر به وان را دارید پاییز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد چرا که همانطور که گفتیم در این فصل حجم سفر به وان کمتر شده و هزینه‎‌ها کمتر خواهد شد. اما اگر جهت تفریح و استفاده از هوای مطبوع وان قصد سفر به این شهر را دارید فصل تابستان بهترین گرینه برای شماست تا چند روزی از هوای گرم ایران دور شوید.

خرید کردن در وان

یکی دیگر از مسائلی که برای بیشتر افراد در سفر مهم است خرید کردن در شهر مقصد است. علی‌الخصوص این که مقصد یک کشور خارجی باشد. باید به شما این مژده را بدهیم که شهر وان جهت خرید نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این شهر با داشتن مراکز خرید گوناگون می‌تواند نیاز شما را از خرید کردن برطرف کند. البته لازم به ذکر است که بیشتر برندهای معروف جهانی در مراکز خرید این شهر شعبه ندارند اما نکته مثبت آن است که تمامی برندهای معروف ترکیه از جمله ال سی وایکیکی، دی فکتو، کوتون و مانگو و … در این شهر شعبه دارند و شما می‌توانید با قیمت مناسبی از آن‌ها خرید کنید.

منبع خبر:ایسنا

blank

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *