کاخ موزه گلستان

کاخ گلستان صاحب عکاس‌خانه می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی از برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از عکاسخانه مجموعه جهانی کاخ گلستان خبر داد.

خشایار نیکزادفر  در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به اهمیت مجموعه جهانی کاخ گلستان، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران و بازدیدکنندگان از ثبت خاطرات در هنگام بازدید از مجموعه جهانی کاخ گلستان، این شرکت در مزایده‌ای نسبت به انتخاب مجری به‌منظور راه‌اندازی عکاسخانه در این مجموعه اقدام کرده است.

او افزود: انتخاب مجری از طریق مزایده به‌منظور راه‌اندازی و بهره‌برداری عکاسخانه واقع در بخش ضلع جنوب شرقی کاخ گلستان در مجاورت عمارت بادگیر انجام شده است‌، تا افراد واجد شرایط از این طریق بتوانند در این مزایده شرکت کنند.

نیکزادفر با بیان این که این مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به شماره ۵۰۹۹۰۰۱۵۰۴۰۰۰۰۰۱ از ۱۷تا ۲۸ تیر قابل مشاهده است، افزود: جزئیات کامل این مزایده در سایت این شرکت تشریح شده و علاقه‌مندان برای شرکت در این مزایده می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره ورود این شرکت برای برگزاری این مزایده برای مجموعه جهانی کاخ گلستان گفت: این شرکت بر اساس ابلاغ قانونی بازوی اجرایی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. بر اساس تبصره ماده یک قانون سازمان میراث فرهنگی مورخ ۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی سازمان ایران‌گردی و جهانگردی از وزارت ارشاد منفک و به وزارت میراث فرهنگی ملحق شد و وظیفه حاکمیتی و امور اجرایی و تصدی گری این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

وی افزود: پیش از این نیز دردوره‌های قبل این مجموعه عکاس‌خانه‌هایی داشته اما روند ایجادعکاس‌خانه هیچ گاه قانونی و رسمی نبود ولی این بار از طریق مزایده دولتی و رسمی بخش خصوصی منتخب انتخاب و آماده فعالیت در این مجموعه می شود.

نیکزاد در ادامه با بیان این که این شرکت در دیگر بخش‌های وزارت‌خانه نیز فعالیت دارد، گفت: تا کنون شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اقدام به تعیین استانداردسازی برای هتل ها و دفاتر خدمات رسانی گردشگری و خانه‌های خانه مسافر انجام داده است.

مجموعه کاخ گلستان

مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران محل اقامت شاهان سلسله قاجار و از زیباترین و کهنترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران است. سابقه تاریخی ارگ سلطنتی که محدوده مکانی تاریخی آن را در شمال خیابان و میدان امام خمینی (سپه) در سمت غرب خیابان خیام، در شرق خیابان ناصرخسرو و در جنوب خیابان پانزده خرداد و میدان ارگ تشکیل می دهد، به روزگار صفویه باز می گردد.

در هفته پیش نیز مدیر مجموعه کاخ گلستان به ایرنا خبر دادند دری از خیابان ناصر خسرو به این کاخ باز می شود و علاقمندان می‌توانند از ضلع شرقی این کاخ به این مجموعه جهانی ورود داشته باشند.

ورودی که منتقدان معتقد بودند نباید باز شود زیرا فضا و آمد و شد این خیابان به کارکرد فرهنگی کاخ گلستان نمی‌خورد اما مدیران کاخ و مسئولان این کاخ نظر دیگری دارند آنها می گویند باز شدن این مسیر می تواند بخشی از مسیر گردشگری تاریخی را در تهران زنده کند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

عمارت بادگیر در کاخ گلستان

آشنایی با کاخ موزه گلستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *