تورهای واکسن کرونا

کاهش متقاضیان تورهای واکسن کرونا با آغاز واکسیناسیون عمومی

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با آغاز واکسیناسیون عمومی در ایران و بهبود شرایط، متقاضیان تورهای واکسن کرونا کاهش پیدا کرده و دیگر تبلیغات گسترده‌ای تحت عنوان تور واکسن مشاهده نمی‌شود.

مجید فرقانی در خصوص ممنوعیت تبلیغ تور واکسن کرونا در مشهد اظهار کرد: تبلیغ تور واکسن کرونا در چندین ماه گذشته که هنوز واکسن کرونا به صورت گسترده وارد و توزیع نشده بود، رواج داشت. آژانس‌های خدماتی که اغلب آن‌ها تهرانی بودند، برای استفاده از واکسن کرونا به ترکیه و یا سایر کشور تور واکسن کرونا تبلیغ می‌کردند.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی با برگزاری تورهای واکسن کرونا مشکل داشت و مخالف این موضوع بود، اما در حال حاضر که واکسیناسیون در ایران آغاز و شرایط کمی عادی‌تر شده، متقاضیان تور واکسن کرونا کاهش پیدا کرده و دیگر تبلیغات گسترده‌ای هم تحت عنوان واکسن کرونا مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر تبلیغات یک تور گردشگری تحت عنوان واکسیناسیون باشد، غیر مجاز است اما اگر تحت پوشش تور واکسیناسیون هم انجام شود، مشکلی ندارد؛ فقط تبلیغ تور گردشگری تحت عنوان واکسن کرونا ممنوع اعلام شده است.

فرقانی در خصوص وضعیت برگزاری تورهای گردشگری گفت: در حال حاضر برگزاری تورهای گردشگری کماکان مطابق مصوبه ستاد کرونا فقط به شهرهای با وضعیت آبی مجاز است اما برنامه‌ها و سفرهایی که در حال حاضر انجام می‌شود، تحت عنوان تور گردشگری نیست. به عنوان مثال به دلیل بازگشایی پروازهای کیش، مردم هتل رزرو کرده و به کیش سفر می‌کنند که تحت عنوان تور قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان تورهای یک روزه انجام می‌شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکل خاصی در برگزاری ندارند، اما تورهای چند روزه و بین استانی مطابق مصوبه ستاد کرونا به شهرهای زرد، نارنجی و قرمز ممنوع است. تورهای خارجی نیز بستگی به قوانین کشور مقصد دارد. برخی کشورها ورود مسافر را ممنوع کرده و ویزا صادر نمی‌کنند. همچنین درخواست سفر از خارج به ایران نیز کماکان به دلیل عدم صدور ویزا انجام نمی‌شود تا شرایط ایران بهبود یابد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کدام کشورها به مسافران واکسن کرونا می‌زنند؟

رابطه سفر و واکسن کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *