قرنطینه

کاهش مدت قرنطینه کووید- ۱۹ در انگلستان

رؤسای ارشد پزشکی انگلستان اعلام کردند: از امروز قرنطینه بیماری کووید- ۱۹ از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش می‌یابد.

به نقل از تراول نیوز، قرنطینه مسافرانی که در حال بازگشت از کشورهایی هستند که دولت انگلستان، آن‌ها را در گروه کشورهای پرخطر قرار داده است، از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش می‌یابد. همچنین مدت زمان قرنطینه افرادی که در تماس با افراد آلوده به کرونا بودند نیز کوتاه می‌شود. این بدان معنی است، هر فردی که ۱۰ روز یا بیشتر از دیگران جدا بوده، از امروز می‌تواند به قرنطینه پایان دهد.

این خبر در حالی است که داده‌ها نشان می‌دهد موارد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در بیشتر مناطق انگلستان و ایرلند شمالی کاهش بیشتری داشته است. با این حال، مرکز ملی آمار بریتانیا (ONS) اعلام کرده است، در هفته منتهی به پنجم دسامبر، آمار ابتلا به ویروس کرونا در لندن و شرق انگلیس افزایش‌یافته است.

تغییرات قرنطینه در سراسر کشورهای انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی اعمال می‌شود. رؤسای ارشد پزشکی در این چهار کشور داخلی کاهش این دوره را تایید کردند.

آنان در بیانیه مشترک اعلام کردند: «اکنون اطمینان داریم که پس از بررسی شواهد، می‌توانیم تعداد روزهای جداسازی افراد  از دیگران را از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش دهیم.»

همچنین افرادی که از کشورهای خارج از فهرست کشورهای راهروهای مسافرتی (کشورهایی که آلودگی کمتری دارند) برمی‌گردند، نیز باید ۱۰ روز به‌جای ۱۴ روز قرنطینه شوند. افرادی که آزمایش بیماری کووید- ۱۹ آنان مثبت است باید از مدت‌زمان شروع علائم به مدت ۱۰ روز به جداسازی خود از دیگران اقدام کنند و اگر بدون علامت باشند، ۱۰ روز از زمان دریافت نتیجه مثبت آزمایش بیماری کووید جداسازی شوند.

آنان افزودند: «ما از همه می‌خواهیم، در صورت لزوم (بیماری) خود را قرنطینه کنند و این مورد باعث نجات جان افراد خواهد شد.»

منبع:ایسنا

مرتبط:

تغییر قوانین قرنطینه سفری بریتانیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *