تابوت تاریخی

کشف تابوت تاریخی رومی در انگلستان

یک تابوت تاریخی شامل بقایای دو انسان در انگلستان کشف شد.

به نقل از آرت‌نیوز، حین بازسازی «باغ‌های سیدنی» در شهر «باث» واقع در انگلستان یک تابوت سنگی رومی با قدمت ۲۰۰۰ سال درحالی که دو اسکلت در آن قرار داشتند کشف شد.

شورای این شهر با اعلام خبر کشف این تابوت از این اکتشاف به عنوان فرصتی نادر برای پی بردن به روش‌ها و سنت‌های تدفین این منطقه در گذشته یاد کرده است.

گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در این مکان موفق شدند این تابوت حدودا دومتری را از دل خاک بیرون بیاروند.

این تابوت از سنگ‌آهک‌های این منطقه ساخته شده و بقایای دو انسان را در خود جای داده است. کارشناسان دریافتند با توجه به نحوه قرار دادن اجساد در تابوت این تابوت به غیرمسیحی‌ها تعلق داشته است.

علاوه بر این تابوت آثار تاریخی همچون مهره‌های شیشه‌ای سرخ و آبی و یک ظرف کوچک حاوی بقایای غذا نیز در کنار این تابوت کشف شده‌اند.

کارشناسان همچنین با ایجاد مدل‌های سه‌بعدی از محفظه تابوت و در بزرگ‌تر آن، ابعاد مختلف این اثر را مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد هویت و اصالت افراد دفن‌شده در آن و ارتباط آن‌ها با یکدیگر کسب کنند.

شورای این شهر از برنامه‌هایی برای به نمایش گذاشتن تابوت خالی به همراه ارائه نتایج تحقیقات بر روی اسکلت‌ها خبر داد و اعلام کرد این اکتشاف نشان‌دهنده اهمیت این شهر در حوزه باستان‌شناسی است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *