سفالگری

کشف کارگاه باستانی سفالگری در مصر

باستان‌شناسان در مصر از کشف یک کارگاه رومی سفالگری خبر دادند.

به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان با کاوش در مصر بقایای به‌جامانده از یک کارگاه سفالگری باستانی، ظروف سفالین،‌ سکه،‌ مجسمه و حتی اتاق‌هایی برای انجام مراسم‌های تشریفاتی را که به اوایل «دوره رومی»‌ تعلق دارند کشف کرده‌اند.

سفالگران در ابتدا از این مکان که در غرب اسکندریه واقع شده است برای تولید نوعی کوزه‌ استفاده می‌کردند که در دو سمت آن‌ها دسته‌هایی قرار داده می‌شد و برای نگهداری از مواد غذایی و یا جابه‌جا کردن موادی همچون غلات و روغن مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

باستان‌شناسان با همکاری وزارت گردشگری و آثار باستانی تعدادی بنا در این مکان کشف کرده‌اند که از جمله آن‌ها به یک کارگاه شامل چندین کوره می‌توان اشاره کرد که برخی از آن‌ها در دل سنگ ساخته شده‌ و برخی دیگر بسیار سالم باقی ‌مانده‌اند.

به گفته مصطفی وزیری،‌ دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، در دوران امپراتوری بیزانس(۳۳۰ تا ۱۴۵۳ میلادی) یعنی مدت طولانی پس از پایان تولید سرامیک در آن مکان،‌ از این ساختمان‌ها برای هدف دیگری استفاده می‌شد: تولید آهک.

باستان‌شناسان همچنین موفق شده‌اند قبرهایی را که در درون صخره حفاری شده‌اند کشف کنند که نشان می‌دهد این مکان در قرون وسطی به عنوان گورستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

یک اتاقک انبار شامل ابزار آشپزی از دیگر مواردی بود که توسط باستان‌شناسان کشف شده است. در این مکان همچنین چندین ساختمان سنگ آهکی وجود دارد که گمان می‌رود به عنوان محل سکونت موقت کارگران مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در یکی از اتاق‌های این محل مجسمه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد از این مکان برای اجرای مراسم‌های تشریفاتی استفاده می‌شده است.

به گفته کارشناسان این مکان به اوایل دوره رومی در مصر که از ۳۰ پیش از میلاد آغاز می‌شود، تعلق دارد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *