دره ستارگان قشم-ژئوسایت

کشف یک ژئوسایت جدید در ژئوپارک جهانی «قشم»

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از شناسایی یک ژئوسایت جدید در محدوده ساحل جنوبی این جزیره خبر داد و گفت: این ژئوسایت پس از تکمیل تمهیدات حفاظتی برای عموم مردم قابل بازدید خواهد بود.

علیرضا امری کاظمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم از شناسایی و ارزشیابی یک ژئوسایت جدید توسط زمین شناسان همکار ژئوپارک در محدوده ساحل جنوبی این جزیره خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اینک مراحل مقدماتی کار در حال انجام است، افزود: سیاست معرفی عمومی ژئوسایت‌ها در دنیا به نحوی است که بر اساس حساسیت و آسیب پذیری هر سایت، ابتدا باید تمهیدات حفاظتی در نظر گرفته شود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: از این رو پس از اطمینان از عدم بروز مشکل یا دست‌اندازی، این ژئوسایت جدید به‌طور دقیق معرفی و برای بازدید عمومی افتتاح خواهد شد.

امری‌کاظمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این ژئوسایت تا ابتدای پائیز به بهره‌برداری زمین گردشگری برسد.

وی اضافه کرد: این ژئوسایت، یکی از نقاطی است که شواهدی پیرامون وضعیت دیرینه ساحل جنوبی و جریان‌های جزر و مدی و رسوب‌گذاری را در خود دارد که با توجه به وضوح پدیده و آشکار بودن جزییات در نوع خود کم نظیر است.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: همکاری مسوولان و همراهی جامعه محلی در حفظ و حراست از این اثر اهمیت بسیار دارد.

امری‌کاظمی خاطرنشان کرد: ابتدا موفق شدیم ۲۵ ژئوسایت جزیره قشم را در یونسکو به ثبت برسانیم که با شناسایی ۹ ژئوسایت دیگر در طول سه سال گذشته این رقم ۳۴ رسید و این شناسایی، ژئوسایت‌های جزیره را به عدد ۳۵ افزایش می‌دهد.

منبع:خبرگزاری فارس

مرتبط:تنگه چاهکوه یکی از جاذبه های گردشگری قشم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *