کوهسرخ

گردشگری کوهسرخ به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت منطقه قرار می‌گیرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مقرر شده در حوزه اقتصادی گردشگری کوهسرخ به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت منطقه قرار بگیرد.

سید امیرحسین مدنی با بیان اینکه مسائلی که در سفر اخیر توسط مسئولان کوهسرخ مطرح گردید، در سه بخش اقتصادی، مدیریتی و زیرساختی بسته‌بندی شد، افزود: در حوزه اقتصادی سرمایه‌گذاری‌ها در راستای راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و بازارچه‌های محصولات تولیدی این مناطق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد احیای معادن به عنوان کار ویژه به طور جدی پیگیری شود، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی تصمیم گرفته شد که پنج زنجیره مزیت‌دار منطقه در حوزه محصولات کشاورزی، صنایع‌ دستی و قالیبافی راه‌اندازی شود که این موضوع به عنوان کارویژه پیگیری می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد: احیای قنوات و بندهای آبخیزداری از دیگر مسائلی بود که توسط مسئولان محلی در حوزه اقتصادی مطرح و پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های مسائل زیرساختی بخش راه و معابر روستایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مطرح شده در این سفر بود که بخشی در مصوبات سفر آمده و بخشی از آن هم مقرر شد که از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پیگیری شود، همچنین پیگیر وضعیت آب‌رسانی شرب و کشاورزی به منطقه و روستاها هستیم.

مدنی در خصوص مسائل مطرح شده در حوزه مدیریتی هم گفت: علی‌رغم اینکه بر اساس دستور ریاست جمهور حقوق و عوارض قانونی که از سوی معادن داده می‌شود، باید در خود شهرستان‌ها هزینه شود اما کوهسرخ در کنار معدنی بودن از این حقوق و عوارض بهره‌مند نبوده که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان یادآور شد، به توجه به تازه تأسیس بودن شهرستان کوهسرخ برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در منطقه باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *