استقلال یونان

یادبود استقلال یونان در موزه‌های این کشور

در آستانه گرامیداشت سالگرد استقلال یونان صدها اثر در موزه‌های این کشور در نمایشگاه‌ها مجازی به نمایش گذاشته می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با کاهش پیدا کردن رویدادهای گرامیداشت جشن استقلال یونان به دلیل شیوع ویروس کرونا، این ماه در آتن صدها اثر نادر متعلق به انقلاب ۱۸۲۱ یونان به صورت مجازی به نمایش گذاشته می‌شوند.

علاوه بر این موزه‌ای مختص داوطلبان خارجی علاقه‌مند به یونان که برای این کشور جنگیدند و جان‌شان را از دست دادند نیز در ماه آوریل افتتاح خواهد شد. در این موزه تابلوهای نقاشی معاصر در کنار سلاح‌ها و لوازم شخصی جنگجویان و «لرد بایرون» شاعر مشهور قرن نوزدهمی به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین دو موزه مهم یونان در آستانه جشن گرامیداشت استقلال این کشور نمایشگاه‌هایی برگزار خواهند کرد. به این ترتیب گالری ملی یونان پس از هشت سال بازسازی و با دو برابر ظرفیت قبلی در ۲۴ مارس بازگشایی خواهد شد.

موزه «بناکی» نیز اخیرا یک نمایشگاه هشت‌ماهه برای نمایش بیش از ۱۲۰۰ اثر درباره تاریخ یونان را که بزرگ‌ترین نمایشگاه در تاریخ این موزه محسوب می‌شود برگزار کرده است.

یکی از آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود یک نقشه سیاسی از کشورهای بالکان و یونان است که در ابعاد یک دیوار در سال ۱۷۹۶ منتشر شده بود. این نقشه از موارد تاثیرگذار و الهام‌بخش‌ انقلاب یونان علیه امپراطوری عثمانی بود.

امسال یک کمیته که ناظر بر رویدادهای مربوط به گرمیداشت سالگرد استقلال یونان است ده‌ها سکه به مناسبت این رویداد تولید کرده است که از جمله آن‌ها به سکه‌هایی که در سال‌های ۱۸۲۸ و ۱۸۳۲ ضرب می‌شد می‌توان اشاره کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

۸ واقعیت درباره پارتنون ، نماد یونان باستان

اگر قصد سفر به یونان دارید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *