۱۰۰ میراث ایران

«۱۰۰ میراث ایران» منتشر شد

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» از مجموعه ۱۰جلدی «هزار و یک دلیل برای سفر به ایران» منتشر شد.

به گزارش ایسنا در معرفی این کتاب عنوان شده است: «۱۰۰ میراث ایران» که در ۲۵۰ صفحه منتشر شده از مجموعه ۱۰جلدی «ایران ۱۰۰۱» است که در دست تدوین است و جامع‌الحکایاتی است از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب‌های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراک و نوشیدنی‌ها، جلوه‌های معماری و … تا در آستانه سده نو شمسی (قرن ۱۵ شمسی) بابی باشد برای شناخت هر آن‌چه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.

در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «۱۰۰ میراث ایران»، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه‌ها، نیایشگاه‌ها، آرامگاه‌ها و موزه‌ها، میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبک زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده‌های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده‌اند.

در مقدمه این کتاب آمده است: ‌کم نیستند کسانی که درباره ایران هیچ‌ نمی‌دانند یا کم می‌دانند. ‌از سویی ایران در نگاه آن‌ها که به این کشور سفر کرده‌اند کشوری‌ است کنجکاوی‌برانگیز، ناشناخته و تاحدودی بکر، دارای فرهنگی کهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث‌دار گنجینه ارزشمندی‌ است که با تاریخ، فرهنگ‌، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.

«۱۰۰ میراث ایران» به کوشش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه‌ پژوهشی در مجله تخصصی میراث و گردشگری «گیلگمش» توسط انتشارات «اگر» منتشر شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

فاطمه دژگانی ؛ مادر میراث‌ فرهنگ بومی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *