چیدمان وسایل در چمدان برای سفر

۱۰ ترفند برای چیدمان وسایل در چمدان برای سفر

یکی از مهم­ترین سؤالاتی که ممکن است از خودتان قبل از هر سفر طولانی بپرسید این است که «چه وسایلی را قرار است با خودم ببرم؟».

۱- استفاده از یک چمدان یا کیف کوچک

ساده­‌ترین راه برای اینکه بار شما دارای وزن کمتری باشد این است که از یک چمدان کوچک و یا یک کوله‌پشتی استفاده کنید؛ این امر باعث می‌شود که شما امکان سنگین شدن بیش از حد بار را از بین ببرید. چمدان بزرگ‌تر به معنای این است که شما می‌خواهید وسایل غیرضروری را نیز همراه خود ببرید. چمدان کوچک‌تر نیز شما را مجاب خواهد کرد تا وسایل ضروری را انتخاب کنید و بدین ترتیب فضای چمدان تنها به وسایل ضروری اختصاص می‌یابد.

۲- لباس­های خود را گرد کنید

به‌جای اینکه لباس­های خود را به صورت مرسوم تا بزنید، سعی کنید آن‌ها را گرد کنید! گرد کردن لباس‌ها در قیاس با تا زدن مرسوم آن‌ها، فضای بسیار بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد.

۳- کمربندها را دور پیراهن‌ها بپیچانید

آیا همراه خود کمربند نیز دارید؟ نگران نباشید هیچ ایرادی ندارد؛ البته تنها در صورتی که پیراهن­‌های مردانه نیز به همراه داشته باشید! کمربند را دور یقه­ی پیراهن خود حلقه کنید تا فضای بیشتری نصیب شما شود و در عین حال یقه پیراهن نیز صاف و تا نخورده باقی بماند.

۴- کفش­ها را در انتها قرار دهید

بهترین مکان برای قرار دادن کفش­ها در انتهای چمدان و نزدیک به چرخ­ها می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا توزیع وزن درون کیف به‌خوبی انجام شده و به‌این‌ترتیب تعادل کیف هنگام حمل آن، از بین نرود. سعی کنید حداکثر دو کفش را همراه خود ببرید و به‌این‌ترتیب فضای بیشتری را به دست آورید.

۵- فضای داخل کفش­ها را از دست ندهید

کفش­ها در واقع فضای مناسبی هستند که می‌توان در آن‌ها برخی چیزها مانند جوراب­ها و یا وسایل کوچک را جا داد که گاهی اوقات هیچ جای مناسب دیگری برای آن‌ها وجود ندارد. اگر شما همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید، می‌توانید کفش­های بچه‌ها را نیز درون کفش خودتان جای دهید و این‌گونه از فضای بهتر استفاده کنید.

۶ – از قاب عینک خود برای جا دادن وسایل کوچک استفاده کنید

اگر شما عینک طبی و یا عینک آفتابی خود را در همراه خود می‌برید، آن‌ها معمولاً کمی فضای بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهند تا وسایلی مانند هدفون را در آن جای دهید؛ اما اگر شما یک قاب عینک قدیمی و اضافی نیز در خانه دارید، اینجا به کار شما خواهد آمد! از آن­ دوباره استفاده کنید. شما می‌توانید وسایلی مثل موچین، پنس سر، نخ و سوزن، دارو، چسب زخم و سایر وسایل کوچک را در آن جای دهید. اگر این کار را نکنید، ممکن است برای پیدا کردن هر یک از این وسایل کیف خود را زیر و رو کنید.

۷- از کیف‌های کوچک اجتناب کنید

کیف­های کوچکی که به طور مثال برای وسایل حمام استفاده می‌شوند یا کیف مربوط به لوازم‌آرایشی و همچنین سایر کیف‌های کوچک، می‌توانند فضای زیادی از چمدان را اِشغال کنند. هرچند، این کیف‌ها به شما کمک خواهند کرد تا وسایل مرتبط با هم را در کنار هم قرار داده ولی درعین‌ حال فضای خالی زیادی بین آن‌ها باقی‌مانده و این موضوع باعث هدر رفتن فضای موجود می‌شود؛ بنابراین اگر خواستید آن‌ها را همراه خود ببرید، سعی کنید این کیف‌ها را کنار یکدیگر قرار ندهید.

۸- لباس­های حجیم را تن کنید

لباس­های حجیم خود مانند ژاکت و یا پلیور خود را که ممکن است فضای بیشتری را اشغال کند را تن کنید! گاهی اوقات این لباس­ها نیمی از چمدان را اشغال می‌کنند؛ بنابراین برای لباس­های حجیم دو راه وجود دارد یا اینکه آن‌ها را تن خود کنید و یا اینکه آن‌ها را با لباس­‌های مشابهی که حجم کمتری دارند، جایگزین کنید.

۹- بدانید که دقیقاً چه چیزهایی را می‌بایست همراه خود برد

هر بار که به سفر می‌روید، فهرستی از وسایل همراه مورد نیاز را تهیه کنید و بعد از آن که هر وسیله‌­ای را در چمدان قرار دادید، آن را از لیست موجود خط بزنید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا فضای باقی‌مانده از چمدان را با تعداد آیتم­‌های ضروری مورد نیاز مقایسه کنید.

۱۰- جمع‌کردن وسایل را به دقایق پایانی موکول نکنید

اگر شما وقت زیادی نداشته باشید و بخواهید سریع‌تر چمدان را ببندید، ناگزیر وسایل را به داخل چمدان پرت خواهید کرد و این یعنی بی‌نظمی در جمع‌کردن چمدان! اینکه لباس­ها را مرتبط نکرده و با فشار در چمدان جای دهید، در نهایت منجر به پر شدن بیش از حد چمدان خواهد شد. سعی کنید یک هفته قبل از حرکت، لباس­ها را جمع کرده و در چمدان خود بچینید. بدین ترتیب، شما وقتی کافی خواهید داشت تا در مورد لباس‌های مورد نیاز برنامه‌ریزی گرده و  بدین ترتیب مجبور نخواهید بود، آن‌ها را در چمدان تلنبار کرده تا به‌موقع به پرواز برسید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *