۱۰ مقصد گردشگری برای سفرهای پاییزی

یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش حجم سفر در فصل پاییز، همین سرمای هواست.

با آمدن فصل پاییز و آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها، حجم سفرهای تفریحی بسیار کم می‌شود؛ سرمای هوا هم مزید بر علت می‌شود،  اما این کم شدن حجم سفر برای کسانی که محصل ندارند یک فرصت ویژه است! با کم شدن درخواست، طبیعتاً قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و فرصت خوبی است برای تجربۀ یک سفر ارزان قیمت! اگر شما هم قصد سفر در فصل پاییز را دارید، با ما همراه باشید! در این مقاله چند مقصد گردشگری داخلی و خارجی مناسب سفرهای پاییزی را بررسی و معرفی کرده‌ایم.

۱. مشهد مقدس: به خاطر آب و هوای مشهد، اوج سفرها به این شهر در فصل بهار و تابستان انجام می‌شود. اواخر شهریورماه، مشهد آخرین موج مسافر را هم میزبانی می‌کند و آخرین روزهای شلوغ سال را پشت سر می‌گذارد. با شروع فصل مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، سیل مسافران مشهد هم کاهش می‌یابد و این شهر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی، برای کسانی که می‌خواهند سفری ارزان را تجربه کنند، تبدیل می‌شود.

۲. جزیره کیش: دومین مقصد پیشنهادی ما جزیرۀ کیش است. در اوایل فصل پاییز، گرمای هوای کیش کم‌تر می‌شود و آب و هوای بهاری جزیره را فرا می‌گیرد. مهم‌تر از همه خلوتی جزیره است! اگر در پاییز به کیش سفر کنید، در ایام خلوتی کیش به جزیره رفته‌اید. به راحتی هرکجا که خواستید بروید و از هر امکاناتی که خواستید استفاده کنید. کیش در پاییز با آب و هوایی عالی فقط مختص به شماست!

۳. جزیره قشم: قشم نگین خلیج فارس و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل پاییز است. هوای شرجی حاکم بر قشم در فصل پاییز کاهش می‌یابد و بهترین آب و هوا را برای سفر به این جزیره فراهم می‌کند. در پاییز به قشم سفر کنید و از بهترین هوای این جزیره نهایت استفاده را ببرید. خلوتی قشم در ایام پاییز نیز دلیل دیگری است که این جزیره را در جایگاه سوم لیست ما قرار می‌دهد.

۴. اصفهان: شهر اصفهان با بناهای زیبا و زاینده‌رود جاری همیشه یکی از اولین انتخاب‌ها برای گذراندن تعطیلاتی منحصربه‌فرد است. بازدید از اصفهان در دو ماه از سال می‌تواند بسیار رؤیایی و خاص باشد. اردیبهشت‌ماه و ماه آبان بهترین فرصت برای دیدن اصفهان است! معمولاً در آبان ماه، آب برای کشت پاییزۀ کشاورزان شرق اصفهان در رودخانه جاری می‌شود. زاینده‌رود پرآب همیشه یکی از دلایل سفر به اصفهان بوده است! تصور کنید به اصفهان سفر کنید، در کنار زاینده‌رود بنشینید و هوای ابری اصفهان با بوی نم باران شما را همراهی کند.

۵. دبی: یکی از بهترین مقاصد گردشگری خارجی در فصل پاییز شهر مدرن دبی است. در پاییز آب و هوای خنکی بر دبی حاکم است و از گرمای طاقت‌فرسای این شهر کم می‌شود. در سفر دبی می‌توانید در کنار ساحل زیبای خلیج فارس استراحت کنید و از گرمای ملایم آفتاب پاییزی لذت ببرید.

۶. مسقط: تور مسقط یکی از جدیدترین ولی در عین حال پرطرفدارترین تورهای خارجی در ایران است. شهر مسقط، پایتخت کشور عمان است که در ساحل جنوبی دریای عمان قرار دارد. این شهر با فرهنگی خاص و معماری منحصر به خود یکی از متفاوت‌ترین مقاصد گردشگری در ناحیۀ جنوب غربی آسیاست. شهر مسقط در روزهای پاییز آب و هوای بسیار خوبی دارد و یکی از اولین انتخاب‌های گردشگرانی است که فصل پاییز را برای سفر انتخاب می‌کنند.

۷. تفلیس: اگر عاشق باران‌های پاییزی هستید، در پاییز به تفلیس سفر کنید! شهر تفلیس در منطقۀ قفقاز قرار دارد و با جنگل‌های کوهستانی احاطه شده است. در حالی که بوی درختان باران خورده به مشامتان می‌خورد از مناظر زیبای این شهر لذت می‌برید. پاییز در تفلیس شکل دیگری دارد، جنگل‌های اطراف شهر رنگ پاییزی به خود می‌گیرند و غوغای رنگ‌های طلایی، زرد، نارنجی و سرخ نمای دیگری به شهر می‌دهند. تفلیس برای تجربۀ پاییز با تمام ویژگی‌هایش، انتخاب بی‌بدیلی است.

۸. مارماریس: شهر ساحلی مارماریس در کشور ترکیه، در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و همیشه آب و هوای مدیترانه‌ای بر این شهر حکم‌فرماست. آفتاب ملایم پاییزی در ساحل مارماریس یکی از دلایل جذب گردشگر به این شهر است. اما اگر در پاییز به مارماریس سفر کردید، انتظار باران‌های موسمی را داشته باشید! باران‌هایی که گاه با شدت هرچه تمام‌تر می‌بارند و گاه پس از دقایقی بارش شدید، سریع قطع می‌شوند و جای خود را به آفتاب مدیترانه می‌دهند!

۹. باکو: شهر ساحلی باکو، پایتخت کشور جمهوری آذربایجان است که در ساحل دریای خزر قرار دارد. باکو هم از شهرهایی است که برای کسانی که حال و هوای پاییز را دوست دارند جزو اولین گزینه‌هاست. بارش در فصل پاییز در این شهر زیاد است و غوغای رنگ درختان هم مزید بر علت! اگر در پاییز به باکو سفر کردید، به ایچری شهر بروید و از معماری کهن باکو با پس زمینۀ درختان پاییزی لذت ببرید.

۱۰. استانبول: آخرین پیشنهاد ما شهر استانبول است! استانبول مملو از آثار زیبای تاریخی و هنری است و یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید. شهر استانبول را در پاییز باید دید! مسجد ایاصوفیۀ استانبول در میان درختان پاییزی یکی از صحنه‌هایی است که نمی‌شود از دست داد. سوار بر قایق‌های تفریحی شوید و استانبول را در نم‌نم باران از سوی دریا مشاهده کنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *