موزه‌های تهران-موزه‌های کشور-شهرداری تهران

۲۱ میلیون نفر از موزه‌های کشور بازدید کرده اند

بیش از ۲۰ میلیون ایرانی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خارجی و در مجموع بیش از ۲۱ میلیون نفر در سال ۹۸ از موزه‌های کشور بازدید کرده اند.

بر اساس آماری که وزارت میراث فرهنگی درباره تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های کشور ارائه کرده است، در سال ۹۸ بیش از ۲۰ میلیون ایرانی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خارجی از موزه‌های کشور بازدید کرده اند که در مجموع آمار بازدیدکنندگان از موزه‌های خارجی در سال ۹۸ بیش از ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است. این آمار نسبت به سال ۹۷ حدود ۶۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.

همچنین این وزارت خانه اعلام کرده ۱۷ موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی وقت، دو موزه خصوصی و یک موزه مشارکتی و سه موزه غیروابسته در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده بودند اما در سال ۹۸ تعداد موزه‌های وابسته به سازمان ۷ موزه بود، ۳۹ موزه خصوصی و ۱۷ موزه غیروابسته نیز در سال ۹۸ افتتاح شدند تا آمار تعداد موزه‌های افتتاح شده کشور در سال ۹۸ به ۶۳ موزه برسد.

این در حالی است که در سال ۹۷ پنج موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی، ۲۲ موزه خصوصی، یک موزه مشارکتی و ۱۶ موزه غیر وابسته در مجموع موجب افتتاح ۴۴ موزه در کشور شدند.

از این تعداد، ۲۶۲ موزه وابسته به سازمان، ۱۶۲ موزه خصوصی، ۳۹ موزه مشارکتی و ۲۵۶ موزه غیروابسته که در مجموع ۷۱۹ موزه می‌شود، در سال ۹۸ فعال بوده اند.

همچنین در سال ۹۸ بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ شیء موزه‌ای مرمت شد. اطلاعات مربوط به ۵۲ هزار شیء نیز به نرم افزار جام منتقل شده و نزدیک به ۱۱ هزار شیء موزه‌ای نیز ساماندهی شدند.

منبع: خبرنگار مهر

مرتبط: 

تماشای مارپیچ آثار هنری در «موزه گوگنهایم»

«آتن» موزه‌ای به وسعت یک شهر

شیرین‌ترین موزه ایران در یزد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *