۵۶ نوع نان محلی در سوادکوه پخت می شود

سوادکوه – فرماندار سوادکوه بر لزوم برندسازی محصولات محلی تاکید کرد و گفت: ۵۶ نوع نان محلی در شهرستان پخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یزدانی شامگاه چهارشنبه، در همایش تجلیل از فعالان حوزه گردشگری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه یکی از زیرساخت های مهم در امر گردشگری امنیت گردشگران است، سوادکوه را رتبه یک امن ترین شهرستان در استان مازندران برشمرد و گفت: امنیت در کنار جاذبه های فراوان گردشگری و تاریخی می تواند سوادکوه را تبدیل به مقصد مهم گردشگری کند اما تلاش ما بای اطلاع رسانی کافی نبوده است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه خانه‌های سنتی و بافت روستایی یک سرمایه است، گفت: سهم ما در گردشگری قابل قبول نیست و همه ما مقصریم و باید این فرهنگ را در روستا جا بیاندازیم که گردشگر در روستا به دنبال ویلای لوکس نیست بلکه به دنبال خانه‌های گِلی و چوبی و طبیعت بکر و دست نخورده است.

وی برندسازی محصولات را جاذبه گردشگری دانست و با بیان اینکه طبق پژوهش‌های انجام شده، حدود ۵۶ نوع نان محلی در شهرستان سوادکوه پخت می‌شود، بر لزوم برندسازی نان محلی سوادکوه تأکید کرد.

یزدانی با بیان اینکه در گردشگری باید به دنبال عقلانیت باشیم و صنعت بدون علم معنا ندارد، گفت: علم گردشگری در شهرستان پایین بوده و بر مبنای صنعت تقلیدی انجام می‌شود و عقلانیت در آن به کار گرفته نشده است.

در ادامه این همایش، محمد حمزه‌نژاد، گردشگری را یکی از عوامل موثر در ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها دانست و با اشاره به تفاوت اقلیم سوادکوه با دیگر مناطق و کوهستانی بودن آن، بر لزوم ترسیم نقشه راه جدید برای شهرستان تأکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه دامداری و کشاورزی شهرستان در طی ۵۰ سال اخیر، کمرنگ شده است، یکی از راهکارهای برون‌رفت از مسئله اقتصادی را ایجاد فضای گردشگری عنوان کرد.

وی بر لزوم توجه و نظارت به روند ساخت‌وسازها و ویلاسازی‌ها بویژه در مناطق روستایی و کوهستانی جنگلی اشاره کرد و افزود: باید بر نوع این ساخت‌وسازها توجه شود تا شاهد تغییر بافت‌های سنتی و هویتی روستاها نباشیم.

منبع خبر:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *