سفر کاری

۶ نکته برای خوشایند شدن سفر کاری

سفرهای کاری هم می‌توانند لذت‌بخش باشند اگر بتوانیم یک برنامه منظم و درست داشته باشیم.

تأخیرهای طولانی، اتاق‌های شلوغ هتل، گم شدن در شهر جدید و بسیاری دیگر، همه از اتفاقاتی هستند که ممکن است در طول یک سفر با آن روبه‌رو شوید اما گذراندن اوقات لذت‌بخش با خانواده و دوستان خیلی ارزشمندتر از آن است که باعث ناراحتی و کلافگی شما شود. اما در مورد سفرهای کاری چطور؟ به نظر می‌رسد در سفر کاری خبری از استراحت و خوشگذرانی با عزیزان نیست. افراد مجبور هستند در زمان مشخص، در جلسات کاری شرکت کنند، در کنفرانس‌ها حاضر شوند و کارهای اداری را به انجام برسانند. اما همین سفر هم می‌تواند خوشایند باشد اگر چند نکته ساده رعایت شود.

۱. از بازی جلوتر باشید

برنامه‌ریزی دقیق راز هر سفر موفقی است و سفر کاری نیز از این موضوع مستثنا نیست. هیچ چیز در مقابل چشم رئیس، مهم‌تر و ارزشمندتر از وقت‌شناسی و منظم بودن نیست. بنابراین ابتدا مسیر هتل را مشخص کنید و تاریخ‌های رزرو هتل و ماشین کرایه‌ای را چندین بار چک کنید تا اشتباهی رخ ندهد. دو یا سه بار زنگ بیداری تنظیم کنید تا یک وقت از پرواز و حرکت جا نمانید. به موقع در جلسات شرکت کنید حتی بهتر است ۲۰ دقیقه پیش از شروع جلسه خود را برسانید. این کار را در صورتی که مدیرتان همراه شما در این سفر است، حتما انجام دهید.

۲. بسته هوشمند تهیه کنید

فراموش نکنید که در هنگام مسافرت با همکاران، چند وسیله اساسی حتما نیاز خواهید داشت. هر زمان که نیاز داشته باشید تا مکالمه بین شما و همکاران‌تان تمام شود، کافی است هدفون خود را بر گوش بگذارید و از سکوت لذت ببرید. یادتان باشد که هدفون یک علامت جهانی برای «من تمایل به گپ زدن ندارم» است. اگر مجبور به ماندن با همکارتان در یک اتاق هستید، چشم‌بند و یک جفت گوشی با خود داشته باشید. ممکن است همکارتان بخواهد دیرتر از شما به خواب برود، در این صورت چشم‌بند به شما کمک می‌کند. شاید هم اهل خر و پف باشد که همراه داشتن گوشی‌ شما را از بی‌خوابی نجات خواهد داد.

۳. لباس مناسب بردارید

به یاد داشته باشید که چمدان خود را باید با لباس‌های متناسب با مناسبت‌ها پر کنید. شما نمی‌توانید چمدان خیلی بزرگی داشته باشید چون در حمل آن مشکل پیدا می‌کنید پس فقط وسایل مهم و لازم را همراه ببرید. از همه مهم‌تر، اگر قصد دارید با همکاران خود سفر کنید یا با مشتریان در فرودگاه ملاقات کنید، حتما لباس مناسب برای دیدار با آنها به تن داشته باشید. لباس‌هایی که در مسیر طولانی چندان چروک نشوند و تغییر حالت ندهند اما تا حدی راحت هم باشند. اگر اتاق هتل را با همکارتان شریک می‌شوید باید از قبل لباس‌ها مناسب آماده کرده باشید. بر روی داشته‌های احتمالی هتل حساب نکنید و ملزومات مانند مسواک و روفرشی را همراه ببرید.

blank

۴. سفر را سرگرم‌کننده کنید

حتی اگر به یک شهر بزرگ یا گردشگری نمی‌روید، لازم نیست که سفر کاری شما سراسر کسالت باشد. هر مقصدی، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، حتما چیزی دارد که شما و همکاران‌تان را سرگرم کند. محله‌های جذاب شهر را پیدا کنید، گشتی در کوچه و خیابان بزنید، از غذاها و خوراک محلی آنجا امتحان کنید و یک سوغاتی هر چند کوچک از آن شهر بخرید. می‌توانید از محلی‌ها نشانی شیرینی‌پزی معروف یا یک رستوران خوب منطقه را بپرسید و چند ساعتی آنجا وقت بگذرانید.

۵. البته نه خیلی سرگرم‌کننده

به یاد داشته باشید که در واقع شما در یک سفر کاری هستید و یک سری از چارچوب‌ها در هر شرایطی حفظ می‌شوند. حتی اگر تفریحات و گردش‌های شما در ساعت کار هم نباشد، باز هم شما تحت نظر دیگران هستید. می‌توان از یک برنامه گردش اطراف شهر با همکاران لذت برد اگر خیلی از قواعد کاری خارج نشود. شما حتما تمایل ندارید که رفتار و عملکرد غیر اداری شما به گوش مدیرعامل برسد.

۶. لبخند بزنید

پرواز لغو شده است؟ ماشین کرایه‌ای را پیدا نمی‌کنید؟ هتل از برنامه اقامت شما خبر ندارد؟ یادتان باشد به جای عصبانیت و کلافگی در شرایط این چنینی، به دنبال راه حل بگردید و شرایط را مدیریت کنید. این یک تجربه خود برای شما خواهد بود تا از پس مشکلات برآیید.

از هر مسافر باتجربه‌ای راهنمایی بخواهید، حتما به شما خواهد گفت که در طول سفر اتفاقات ناخوشایندی پیش خواهد آمد اما قرار نیست بر عملکرد و روحیه شما اثر بگذارد. مزایای داشتن نگرش مثبت در سفر کاری چشم‌گیر است. نگرش مثبت شما نه تنها همکاران‌تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، بلکه رضایت مدیر و البته شانس شما برای ارتقای سمت را نیز افزایش می دهد. این کلید اصلی سفر تجاری است.

منبع: the muse

مرتبط:

۲۰ توصیه برای سفر کاری

هیچهایک _روشی ساده برای کم کردن هزینه سفر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *