بازار رفسنجان

مشکلات بازار رفسنجان بررسی شد

در جلسه بررسی مشکلات بازار رفسنجان، فرماندار رفسنجان بر لزوم حفظ چهره تاریخی بازار رفسنجان تأکید کرد و شهردار این شهرستان از بهسازی و طراحی جدید خیابان انقلاب از فروردین سال آینده سخن گفت.

به گزارش ایسنا، علی اکبر پورمحمدی عصر امروز ۲۵ دی ماه در جلسه بررسی مشکلات بازار رفسنجان اظهار کرد: بازار رفسنجان یکی از بناهای قدیمی و ماندگار شهرستان است که متاسفانه با دست کاری در دیوار های داخل و بیرونی آن در حال از بین رفتن است.

وی بیان کرد: رونق بازار به دست خود بازاریان است و آنها باید با همفکری و تلاش مضاعف در حفظ این میراث ماندگار بکوشند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه سازمان ملل،  شهر رفسنجان را شهر گردشگری معرفی نموده است، تصریح کرد: کسبه و بازاریان ساکن در بازار باید در حفظ و نگهداری فضای تاریخی بازار همکاری کنند و میراث فرهنگی و گردشگری نیز مانع دستکاری، تخریب و برهم زدن بنای فعلی بازار شود.

پورمحمدی با بیان اینکه فضای تاریخی بازار باید حفظ شود ، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد مشکلات بازار اعم از ( کف سازی ، بهسازی سقف ها و دیواره ها ) تا ۴۰ روز آینده بررسی و با کمک بازاریان ، میراث فرهنگی و گردشگری،  ادارات آب و برق و مخابرات تا ۳ ماه آینده برطرف شود.

شهردار رفسنجان نیز در این جلسه به بهسازی و طراحی خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: از فروردین ۱۴۰۱ عملیات بهسازی این خیابان  با طراحی جدید آغاز خواهد شد.

مجید کهنوجی افزود: ۱۰۰ درصد عملیات کف سازی بازار ، ۵۰ درصد دیواره ها و سقف  توسط شهرداری و با همکاری کسبه بازار انجام خواهد.

وی ترمیم و فضای تاریخی بازار را از اولویت‌های شهرداری بیان و خاطرنشان کرد: شهرداری برنامه های بسیار خوبی برای خود بازار و خیابان های اطراف آن در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

عمارت حاج‌آقاعلی، نگین درخشان کویر رفسنجان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *