لزوم معرفی جاذبههای گردشگری در تبلیغات شهری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز بر لزوم معرفی جاذبههای گردشگری استان در تبلیغات درون و برون شهری تاکید کرد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، احمد ترکاشوند در خصوص نصب بیلبوردهای تبلیغاتی برای معرفی هرچه بیشتر جاذبههای گردشگری استان البرز در سطح معابر شهری و راههای برون شهری، اظهار کرد: این اقدام در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری ناشناخته استان است که حتی خود مردم البرز نیز از وجود این جاذبهها بیاطلاع هستند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری شهرداریها در اختصاص تعدادی از بیلبوردهای تیبلیغاتی برای معرفی جاذبههای گردشگری استان، بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان البرز بعد از تخصیص اعتبار در سال جاری در مورد چنین تعاملاتی با شهرداریهای استان از جمله شهرداری کرج وارد مذاکره خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اهمیت همکاری هرچه بیشتر شهرداریها از جمله شهرداری کرج در قالب تبلیغات شهری و محیطی برای معرفی جاذبههای گردشگری استان گفت: در گذشته به طور معمول همکاری خوبی را در این مورد شاهد نبودهایم که امیدواریم امسال این تعاملات بیشتر شود.
ترکاشوند با بیان اینکه بیلبوردهای جانمایی شده در سطح شهر کرج برای انجام تبلیغات به بخش خصوصی واگذارشده است، عنوان کرد: طبیعی است که بخش خصوصی چون در این مورد هزینه کرده باید طبق قراردادی که دارد، استفاده کافی از این ظرفیت را داشته باشد، از طرفی به دلیل درخواستهای زیاد بخش خصوصی برای در اختیار گرفتن بیبوردهای تبلیغاتی، فرصت تخصیص رایگان این بیلبوردها از سوی شهرداری به میراث فرهنگی برای معرفی جاذبههای گردشگری استان فراهم نیست.
وی در پاسخ به اینکه آیا طبق قانون، مواردی است که شهرداریها را مکلف کند تا برای کمک به معرفی گردشگری از ظرفیت بیبوردهای تبلیغاتی سطح شهر استفاده کند، گفت: بله چنین مواردی موجود است و در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر همه دستگاههای عضو آن موظف هستند که در راستای تصمیمات آن ستاد برای اعتلای هرچه بیشتر این حوزه تلاش کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه پنج بیلبورد تبلیغاتی که سال گذشته در راههای برون شهری استان از جمله اتوبان کرج برای معرفی جاذبههای گردشگری البرز داشتیم از طریق تعامل با راهداری و حملونقل جادهای استان بوده است، بیان کرد: طبق پرداخت مبالغی این بیلبوردها در اختیار میراث فرهنگی قرار داده شد که البته فقط برای چندماه بود و اکنون قرارداد استفاده از آن به اتمام رسیده است و نیاز است مجدد وارد مذاکره شویم.
ترکاشوند در پاسخ به اینکه آیا امسال نیز برنامهای برای استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی راههای برون شهری جهت معرفی جاذبههای گردشگری استان مدنظر دارید، بیان کرد: به یقین امسال نیز بعد از تخصیص اعتبار در میراث فرهنگی استان این موارد را دنبال خواهیم کرد و در صورت امکان از بیلبوردهای تبلیغاتی بیشتری در راههای برون شهری برای معرفی ظرفیتهای ناشناخته گردشگری البرز استفاده خواهیم کرد.
منبع:همشهری
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.