کوه-آسینیبوین

کوهنوردی در زیباترین کوه های جهان

کوهنوردی و دیدن طبیعت یکی از کارهاییست که طرفداران بسیار زیادی دارد. در ادامه به معرفی چندی از زیباترین کوه های جهان می پردازیم.

کوه ماترهورن

کوه ماترهورن یکی از بلندترین کوه های رشته کوه آلپ و از زیباترین کوه های جهان به ۴۴۷۸ متر است. شمار می رود که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار دارد. ارتفاع کوه ماترهورن کوه ماترهورن چهار سطح در به سمت چهار جهت اصلی با شیب زیاد دارد. با توجه به این شیب زیاد این کوه یکی از کشنده ترین کوه ها برای کوهنوردان است.

نام ماترهورن از ترکیبی آلمانی تشکیل شده است. مات به معنای علفزار و هورن به معنای قله است.

کوه اورست

کوه اورست بلندترین کوه جهان است که در رشته کوه هیمالیای آسیا قرار گرفته است. این کوه مرز بین چین و نپال است. ارتفاع کوه اورست که یکی از زیباترین کوه های جهان نیز محسوب می شود ۸۸۴۸ متر از سطح دریاست.

تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر به قله اورست صعود کرده اند گرچه صعود به قله اورست بسیار سخت و پرهزینه است. در ارتفاع بیش از پنج هزار متر هیچگونه گیاهی رشد نمی کند. البته در ارتفاعات پایین تر اورست گیاهانی مانند ارس، توس، کاج آبی و بامبو رشد می کنند.

حقیقتی که در رابطه با اورست وجود دارد این است که از هر ۱۰۰نفری که قصد صعود به قله اورست را دارند، چهار نفر جان خود را از دست می دهند. تاکنون دویست نفر از کسانی که در بین راه کشته شده اند در همین کوه دفن شده اند.

کوه آسینی بوین

کوه آسینی بوین در کشور کانادا یکی از زیباترین کوه های جهان و همچنین کانادا است. به دلیل شباهت این کوه از نظر فرم هرمی آن به کوه ماترهورن این کوه را «ماترهورن کوه های راکی» می نامند. ارتفاع کوه آسینی بوین ۳۶۱۸متر است.

کوه ایگر، سوئیس

این کوه چهره‌ای صاف و صیقلی دارد و همین موضوع بالارفتن از آن را دشوار می‌کند. در سمت شمال این کوه صخره بسیار صافی وجود دارد که در اصطلاح به آن “murder wall یا همان دیوار قاتل” می‌گویند. به‌راستی می‌توان گفت که کوه ایگر از چالش برانگیزترین کوه‌های دنیا برای صعود به شمار می‌آید البته گفته می‌شود که راه‌های ساده‌تری هم برای بالارفتن از کوه ایگر وجود دارد اما کوهنوردان حرفه‌‌ای همیشه در جستجوی مسیرهای چالش‌برانگیز هستند.

گفتنی‌ست که در سال ۱۸۵۰ روی صخره شمالی این کوه جاهایی را برای قراردادن پا هنگام صعود قرار دادند و از آن زمان تاکنون صعود از این صخره آسان‌تر شده است. از مهم‌ترین دلایلی که کوهنوردان هنگام بالارفتن از ایگر دچار سانحه شدند می‌توان به نامساعد بودن آب و هوا و سنگ‌های لیز با منافذ کوچک اشاره کرد.

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *