برلین-آلمان-مقاصد گردشگری-محدودیت‌های سفری

از بایرن تا هامبورگ؛ گشتی در ۱۶ ایالت آلمان

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال و دموکراسی پارلمانی است که از ۱۶ ایالت تشکیل شده است. هر کدام از این ایالت‌ها از جذابیت خاصی برخوردارند. در این سفر تصویری با ایالت‌های آلمان بیشتر آشنا شوید.

بایرن

ایالت بایرن (باواریا) محبوب‌ترین مقصد برای گردشگران داخلی و خارجی است. هر ساله حدود هفت و نیم میلیون گردشگر خارجی از ایالت بایرن دیدن می‌کنند که به ویژه به خاطر سنت‌ها، غذا‌های پرمایه و هم‌چنین آبجوهایش زبانزد است. مناطق کوهستانی، جنگلی و همچنین دریاچه‌های کوچک و بزرگ به طبیعت بایرن جذابیت زیادی بخشیده‌اند. جمعیت ایالت بایرن بر ۱۲ و نیم میلیون نفر بالغ می‌شود و مرکز آن شهر دیدنی مونیخ است.

بادن – ورتمبرگ

ایالت بادن – ورتمبرگ، واقع در جنوب غرب آلمان، در همسایگی ایالت بایرن قرار دارد. شعار یا تکیه‌کلام شهروندان این ایالت این است: «ما همه چیز بلدیم، جز آلمانی فصیح”. براستی هم باید گفت که بادن – ورتمبرگ از تنوع درخور توجهی برخوردار است، خواه از لحاظ طبیعت و غذا و خواه از لحاظ اماکن و آثار تاریخی و دیدنی. حدود ۷ / ۱۰ میلیون نفر در این ایالت زندگی می‌کنند و مرکز آن نیز اشتوتگارت است.

برلین

سه ایالت از ۱۶ ایالت آلمان دولت‌شهر هستند، از جمله برلین که در عین حال پایتخت این کشور و به این ترتیب مقر دولت مرکزی نیز است. برلین بزرگ‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود و ۴ / ۳ میلیون نفر در این کلان‌شهر زندگی می‌کنند. برلین شهری است زنده و پویا که پیوسته در حال دگرگونی است. به همین خاطر هم گردشگران علاقه‌ی خاصی به برلین دارند. این شهر از آن گذشته موزه‌ها و آثار تاریخی معروف و زیادی دارد.

هامبورگ

هامبورگ نیز یکی دیگر از دولت‌شهرهای آلمان است. شهر هامبورگ در شمال آلمان با داشتن دریاچه آلستر و بندری بین‌المللی یکی از زیباترین شهرهای این کشور است. این شهر علاوه بر بندر و رودخانه، دیدنی‌های متنوع دیگری هم دارد، از جمله محله معروف Reeperbahn که پر از بار و کافه است و محله‌ محبوب خوشگذران‌ها محسوب می‌شود. هامبورگ را “دروازه آلمان به روی جهان” می‌دانند.

برمن

برمن کوچک‌ترین ایالت آلمان به شمار می‌رود. در این ایالت تنها ۶۶۴ هزار نفر زندگی می‌کنند. ایالت برمن از دو شهر تشکیل شده است، یکی شهر برمن که در کنار رود “وزر (Weser) واقع است و دیگری شهر برمرهافن که در کنار دریای شمال قرار دارد. برمرهافن پس از هامبورگ دومین بندر بزرگ آلمان محسوب می‌شود و شمار زیادی از شاغلان این شهر در بندر کار می‌کنند.

نیدرزاکسن

ایالت نیدرزاکسن از لحاظ وسعت دومین ایالت بزرگ آلمان محسوب می‌شود و پیش از وحدت دو آلمان نیز بیشترین سهم را از مرز میان دو آلمان شرقی و غربی داشت. نیدرزاکسن ۸ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر هانوفر است. هانوفر هر ساله میزبان برگزاری مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی در جهان نیز است. این ایالت در عین حال با توجه به وجود رودهایی زیبا و همچنین رشته‌کوه‌های هارتس از طبیعتی جذاب نیز برخوردار است.

نوردراین − وستفالن

نوردراین وستفالن پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است و محل سکونت اهالی سواحل رود راین که به سرزنده بودن مشهورند و اهالی منطقه وستفالن که به پرکار بودن شهرت دارند. بیش از ۱۸ میلیون نفر در این ایالت زندگی می‌کنند. کلن بزرگ‌ترین شهر نوردراین – وستفالن و دوسلدورف نیز مرکز این ایالت است. نوردراین – وستفالن از اهمیت صنعتی زیادی برخوردار است و در عین حال با داشتن بیش از ۲۰۰ موزه گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

راینلند – فالتس

راینلند – فالتس ایالت شراب است و جنگل‌گردی و پیاده‌گردی. این ایالت از رودهای تماشایی، طبیعتی جذاب و تاکستان‌های وسیع برخوردار است و همچنین با قدمتی تاریخی و ۲ هزار ساله مقصدی جذاب و محبوب برای کسانی است که به تاریخ و فرهنگ و هنر علاقمندند. راینلند‌− فالتس بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر ماینس است. این شهر یکی از مراکز مهم دوستداران و هواداران جشن کارناوال محسوب می‌شود.

هسن

این ایالت از نظر جغرافیایی در قلب آلمان قرار گرفته و از لحاظ اقتصادی نیز یکی از قدرتمند‌ترین ایالت‌های این کشور به شمار می‌رود. بیش از ۶ میلیون نفر در ایالت هسن زندگی می‌کنند. مرکز آن شهر ویسبادن است، اما مهم‌ترین شهر آن، فرانکفورت است که از لحاظ تجاری و بانکی نیز جایگاه ویژه‌‌ای در اقتصاد آلمان و جهان دارد. فرانکفورت همچنین محل برگزاری یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان است.

زارلند

زارلند که ایالتی کوچک است، در جنوب غربی آلمان قرار دارد و با کشورهای فرانسه و لوکزامبورگ هم‌مرز است. حدود یک میلیون نفر در این ایالت زندگی می‌کنند و مرکز آن شهر زاربروکن است. این ایالت با توجه به هم‌مرز بودن با فرانسه از فرهنگ فرانسوی متاثر است و زبان فرانسوی نیز نقش مهمی در بین زبان‌های خارجی که در مدارس آموزش داده می‌شوند، بازی می‌کند. زارلند همچنین از طبیعتی بسیار جذاب برخوردار است.

شلزویگ – هولشتاین

ایالت شلزویگ – هولشتاین بین دریای شمال و دریای بالتیک قرار دارد. هوای پاک، سواحل زیبا و جزیر‌های دیدنی این ایالت از دلایلی است که گردشگردان زیادی دوران تعطیلات خود را در شلزویگ – هولشتاین می‌گذرانند. کیل مرکز این ایالت است و ۸ / ۲ میلیون نفر در شلزویگ – هولشتاین زندگی می‌کنند.

مکلنبورگ – فورپومرن

این ایالت که پیش از وحدت دو آلمان جزو آلمان شرقی سابق بود، با دریای بالتیک همجوار است. مرکز آن شورین است و ۷ / ۱ میلیون نفر در این ایالت زندگی می‌کنند. شهر روستوک که در این ایالت قرار دارد، یکی از بنادر مهم آلمان محسوب می‌شود. طبیعت زیبا و گاه وحشی مکلنبورگ – فورپورمن و همچنین سواحل پهن و طولانی از جمله جذابیت‌هایی است که گردشگردان را برای لذت بردن از آنها، راهی این ایالت می‌‌کند.

براندنبورگ

ایالت براندنبورگ نیز یکی از ایالت‌های جدید آلمان محسوب می‌شود و به کمربندی می‌ماند که دور برلین، پایتخت آلمان را احاطه کرده است. براندنبورگ ایالت کاخ‌های تاریخی، پارک‌های کم‌نظیر و دریاچه‌های تماشایی است. درخور توجه آنکه شمار ساکنان این ایالت بر ۲ و نیم میلیون نفر، یعنی کمتر از جمعیت شهر برلین بالغ می‌شود. شهر تاریخی پوتسدام مرکز ایالت براندنبورگ است.

زاکسن

ایالت زاکسن کاملا در شرق آلمان قرار دارد و مساحت آن بر ۱۸۴۰۰ کیلومتر مربع بالغ می‌شود. زاکسن به ویژه به خاطر شهر تاریخی درسدن مشهور است. بناهای تاریخی و قدیمی که به سبک باروک ساخته‌ شده‌اند، از جمله جذابیت‌های این ایالت هستند که انتظار گردشگردان را می‌کشند. زاکسن نیز مانند دیگر ایالت‌های آلمان از طبیعت زیبایی برخوردار است.

زاکسن‌− آنهالت

جمعیت ایالت زاکسن آنهالت بر ۴ / ۲ میلیون نفر بالغ می‌شود و مرکز آن نیز شهر ماگدبورگ است. طبیعت این ایالت زیبا و گاه دست‌نخورده است و وجود قصرها و ویلاهای باشکوه و باغ‌های وسیع و زیبا از جمله جذابیت‌های گردشگری آن محسوب می‌شود.

تورینگن

ایالت تورینگن را قلب سبز آلمان می‌دانند. مرکز این ایالت شهر ارفورت است و جمعیت تورینگن نیز بر دو میلیون و سیصد هزار نفر بالغ می‌شود. شمار زیادی از شهر‌های تاریخی آلمان از جمله وایمار در این ایالت قرار دارند. تورینگن همچنین زمانی محل سکونت چهره‌هایی برجسته و تاریخی چون لوتر، شیلر و گوته بوده که نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ و ادب آلمان ایفا کرده‌اند.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *