آلمان

نمایشگاه‌های برتر آلمان در سال ۲۰۲۰

آلمان از جمله کشورهایی است که از نظر میزبانی نمایشگاه‌های بین‌المللی مقام اول در دنیا را دارد.

کیفیت این نمایشگاه‌ها به خاطر نوآوری‌ها، امکانات و توانایی‌ها و دسترسی آسان و گسترده هوایی به مناطق مختلف می‌باشد. شما می‌توانید جدیدترین ابداع‌ها و نوآوری‌های دنیا را در حوزه‌های مختلف، در این نمایشگاه‌ها ببینید. به همین خاطر است که صنعت نمایشگاه در آلمان دوسوم کل نمایشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. حدود ۵۰ درصد غرفه‌ها در نمایشگاه‌های آلمان و همچنین ۶۰ درصد بازدیدکنندگان متعلق به خارج از کشور هستند. ازاین‌رو مستر بلیط لیستی از نمایشگاه‌های برتر آلمان که در سال ۲۰۲۰ می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید را برای شما فراهم کرده است.

مرکز نمایشگاهی برلین

این نمایشگاه بین‌المللی در سال ۱۸۲۲ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز در ۱۵۰ کشور دنیا در ۵ قاره، شعبه‌ها و دفترهای نمایندگی خود را دایر کرده است. فضای سرپوشیده این نمایشگاه در برلین حدود ۱۶۰ هزار و فضای آزاد آن ۱۰۰ هزار مترمربع می‌باشد. به دلیل وسعت بسیار زیاد این نمایشگاه فقط حدود ۳۰۰۰ متر خطوط راه‌آهن در آن وجود دارد. فعال بودن این نمایشگاه تنها به شهر برلین خلاصه نمی‌شود، بلکه نمایندگانی را در کشورهای چین، سنگاپور و اوکراین نیز به خود اختصاص داده است. آماری از گردش مالی این شرکت در دسترس است که در سال ۲۰۱۴ به حدود ۲۶۵ میلیون یورو رسیده است. در سال ۲۰۱۴ مرکز نمایشگاهی برلین ۲۷ هزار غرفه در آن دایر شده و حدود ۲ میلیون بازدیدکننده از سرتاسر جهان از نمایشگاه‌هایی که در این شهر برگزار شد، بازدید کرده‌اند. این مرکز نمایشگاهی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و در سال‌های اخیر جزو محبوب‌ترین نمایشگاه‌ها بوده است. با خرید بلیط هواپیما برلین می‌توانید در سال ۲۰۲۰ از این نمایشگاه عظیم دیدن کنید تا متوجه شگفتی‌های ابداعات صنایع مختلف شوید. برخی از این نمایشگاه‌ها شامل: نمایشگاه تخصصی صنایع هوا-فضا، نمایشگاه تخصصی صنعت جهانگردی، نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت ریلی، نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات و نمایشگاه تخصصی تجهیزات صوتی و تصویری و لوازم برقی خانگی هستند.

نمایشگاه مونیخ؛ مرکز جدید

نمایشگاهی که هم‌اکنون در شهر مونیخ آلمان می‌بینید در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۹۹۸ تأسیس‌شده است. مرکز نمایشگاهی مونیخ جز ۵ نمایشگاه مدرن جهان محسوب می‌شود و پس از گذشت سال‌ها هنوز هم به آن «مرکز جدید» می‌گویند. مقر اصلی این نمایشگاه همان شهر مونیخ است که سالانه بیش از ۳۰ هزار غرفه گذار از ۱۰۰ کشور مختلف دنیا در این مکان گرد هم می‌آیند. فضای این نمایشگاه حدود ۴۰۰ هزار مترمربع است و در طول سال دو میلیون بازدیدکننده از سرتاسر جهان خود را به این نمایشگاه می‌رسانند. نمایشگاه‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود به سه دسته: ۱۴ نمایشگاه بین‌المللی تخصصی پیشرو، ۴۰ نمایشگاه تخصصی و بیش از ۲۵۰ نمایشگاه مهمان تقسیم می‌شود.

از نمایشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاقاً مورد استقبال بازرگانان، تولیدکنندگان، شرکت و تجار ایرانی قرارگرفته است، شامل: نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و وسایل الکترونیکی، نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهرات، ساعت‌های مچی و دیواری، نمایشگاه تخصصی مصالح ساختمانی، نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نان و شیرینی و نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی و غذای مایع هستند. این نمایشگاه‌ها در بین بازدیدکنندگان ایرانی از محبوبیتی خاصی برخوردار است. اگر شما هم می‌خواهید در سال ۲۰۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنید با خرید بلیط هواپیما لحظات شگفت‌انگیزی را می‌توانید در این نمایشگاه خلق کنید.

نمایشگاه فرانکفورت

شرکت نمایشگاهی فرانکفورت در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد و دو سال بعد اولین سالن نمایشگاهی خود را در حیطه کنونی خود افتتاح کرد. هم‌اکنون این سالن در صحن ورودی نمایشگاه قرار دارد و بانام Festhalle  به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این سالن عموماً جشن‌های نمایشگاه برگزار می‌شود. نمایشگاه کنونی که به شکل امروزی می‌بینید از سال ۱۹۸۰ به همین شکل و ظاهر بوده و ۶۰ درصد این نمایشگاه به فرانکفورت و حدود ۴۰ درصد آن به ایالت هسن وابسته است. مرکز نمایشگاهی فرانکفورت مجهزترین، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین محوطه نمایشگاهی در دنیا را به خود اختصاص داده است. این نمایشگاه حدود ۵۸۰ هزار مترمربع فضای داخلی و خارجی، یک سالن جشن و یک مرکز کنفرانس دارد که همه آن‌ها به جدیدترین تلکنولوژی های ارتباطی مجهز هستند. در مجموع فرانکفورت به همراه نمایشگاه فوق‌العاده آن‌ یکی از مقاصد گردشگری مسافرانی است که از سرتاسر دنیا خود را به آن می‌رسانند.

آلات موسیقی، قطعات خودرو، دکوراسیون داخلی و وسایل تزئینی، تأسیسات و نورپردازی و مواد اولیه و محصولات نساجی ازجمله موضوعاتی هستند که هر ساله در این نمایشگاه برگزار می‌شود. این نمایشگاه هم‌اکنون مقدمات خود را برای بازدیدکنندگان در سال ۲۰۲۰ ‍فراهم کرده است.

نمایشگاه‌هانوفر؛ وسیع‌ترین نمایشگاه

بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی کشور آلمان در شهر هانوفر قرار دارد که وسعت آن به دو میلیون مترمربع می‌رسد. این نمایشگاه در سال ۱۹۴۷ تأسیس‌شده است. نمایشگاه‌های مختلفی در این مرکز عظیم برگزار می‌شود که ازنظر فعالیت به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، نمایشگاه‌های میهمان، همایش و سمینار، برگزاری اجلاس و برگزاری نمایشگاه‌های کالاهای مصرفی تقسیم‌بندی می‌شود. در بین نمایشگاه‌های کشور آلمان این نمایشگاه بیشترین گستردگی را در اکثر نقاط جهان دارد. جالب است بدانید حضور شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه هرساله در حال رشد و پیشرفت است.

نمایشگاه‌ هانوفر غرفه‌هایی با موضوعیت: نمایشگاه جهانی فرش، نمایشگاه خودروهای سنگین، صنایع چوب و جنگل، نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی و نمایشگاه حمل‌ونقل صنعتی برگزار می‌کند.

نمایشگاه کلن؛ پربازدیدترین نمایشگاه

شرکت نمایشگاهی کلن یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کشور آلمان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۲۴ تأسیس‌ شده و در سال ۸۰ نمایشگاه تخصصی و ۲ هزار همایش در آلمان و دیگر کشورهای دنیا برگزار می‌کند. این نمایشگاه حدود ۲۴۸ هزار مترمربع فضای سرپوشیده و ۱۰۰ هزار مترمربع فضای باز می‌باشد. حدود ۲۵ بخش اقتصادی مهم در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

مرکز نمایشگاهی کلن بیشترین میزان مشارکت‌کننده در بین نمایشگاه‌های آلمان را دارد. حدود ۴۴ شرکت خارجی از ۱۲۰ کشور مختلف غرفه‌های خود را در این مرکز دایر می‌کنند. تعداد بازدیدکنندگانی که در طول سال از این نمایشگاه دیدن می‌کنند به ۶ میلیون نفر می‌رسد که از ۲۲۰ کشور مختلف خود را به شهر کلن آلمان می‌رسانند. این آمارها نشان می‌دهد که مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی کلن چقدر زیاد است. همچنین خبرنگاران بسیار زیادی از رسانه‌های معتبر دنیا از این نمایشگاه گزارش‌های خود را تهیه و منتشر می‌کنند.

خوب است بدانید که این فعالیت‌ها فقط به شهر کلن آلمان محدود نمی‌شود. این نمایشگاه پا را فراتر گذاشته و خوش‌نامی خود را در کشورهای دیگر حفظ کرده است. این مرکز در کشورهایی نظیر امارات، برزیل، ژاپن، چین، سنگاپور و روسیه نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

پرطرفدارترین نمایشگاه‌ها در این مرکز میان ایرانی‌ها: نمایشگاه بین‌المللی شیرینی، شکلات و بیسکوئیت، نمایشگاه سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی، نمایشگاه تولید مبلمان و دکوراسیون داخلی و نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات صوتی و تصویری می‌باشد.

نمایشگاه اشتوتگارت؛ قطب اقتصاد آلمان

مرکز نمایشگاهی اشتوتگارت نقش مهمی در اقتصاد و کشور آلمان دارد. حدود ۲۰ هزار غرفه گذار که ۲۰ درصد آن از کشورهای مختلف دنیا می‌باشد و یک و نیم میلیون بازدیدکننده در طی سال در این نمایشگاه مشارکت می‌کنند. این نمایشگاه امکانات فراوانی دارد که ازجمله حمل‌ونقل عمومی مثل قطار، اتوبوس و تاکسی، پارکینگ طبقاتی، سالن‌های بزرگ کنفرانس، فضای سبز بی‌نظیر، رستوران‌های مدرن،‌ سالن‌های ورزشی و خیلی از امکانات دیگر می‌باشد. جالب است بدانید ساختمان و معماری عجیب و پیچیده این نمایشگاه بزرگ، توانسته جوایز مختلف مختص به خود را از آن خود کند. ازآنجاکه این نمایشگاه تنها فاصله ۳ دقیقه‌ای پیاده‌روی با فرودگاه اشتوتگارت دارد، شرایط مناسب و ایده‌آلی را برای مشارکت‌کنندگان فراهم کرده است. ازجمله نمایشگاه‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود: نمایشگاه ابزارآلات ماشین، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و تفریح و نمایشگاه‌های استخرها و سوناهای خصوصی و عمومی هستند.

مرکز نمایشگاهی اشتوتگارت در نقاط مختلف دنیا از امریکای لاتین گرفته تا آسیا نمایندگان باکیفیتی دارد. همچنین در کشورها ترکیه و چین شرکت‌هایی را پایه‌گذاری کرده است. این مرکز در حال حاضر در ۵۴ کشور دنیا نمایندگی فعال دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *