سریلانکا

افزایش هزینه های گردشگری در سریلانکا

دولت سریلانکا تصمیم گرفته است برای جبران ضررهای وارده بر صنعت جهانگردی این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا،هزینه اقامت جهانگردان در این کشور را افزایش دهد.

به گزارش نشریه “فاینشنال اکسپرس”، محدودیت‌های گسترده مسافرتی و بسته شدن فرودگاه‌ها و مرزهای ملی به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، صنعت جهانگردی در سرتاسر جهان را با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه ساخته است.
گوتابایا راجاپاکس رییس جمهوری سریلانکا در دیدار اخیر خود با کمیته احیای اقتصادی و نابودی فقر در سریلانکا اعلام کرد که صنعت جهانگردی سریلانکا باید با توجه به شرایط کنونی تغییر کند.
وی افزود:  از این پس جهانگردان خارجی باید با برگه‌های سلامت برای دریافت روادید سریلانکا اقدام کنند و دولت سریلانکا باید به اتباع کشورهایی روادید بدهد که در آن‌ها شیوع کرونا کنترل شده است. همچنین باید هزینه اقامت در هتل‌ها و مراکز جهانگردی افزایش یابد تا خسارت وارده جبران شود.
راجاپاکس تاکید کرد: با توجه به موفقیت سریلانکا، در کنترل شیوع ویروس کرونا، ما باید به دنبال ترغیب جهانگردی درمانی باشیم.
کشور سریلانکا طی سال‌های اخیر توانسته است نام خود را در کنار کشورهای معروف توریستی جهان به ثبت برساند. این کشور به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، پارک‌های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن قدیمی همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.
صنعت گردشگری یکی از منابع ارزی سریلانکا محسوب می‌شود و پس از نیروی کار، منسوجات و چای در جایگاه چهارم از نظر منبع درآمد این کشور قرار دارد. به عبارتی دیگر صنعت گردشگری، ۲۰‬درصد تولید ناخالص ملی در سریلانکا را تشکیل می‌دهد. آمارهای موجود، نشان می‌دهد که ورود نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ ‬هزار گردشگر در سال به سریلانکا، نزدیک به ۴ میلیارد و ۴۰۰ ‬میلیون دلار برای این کشور در آمد در پی داشته است.
سریلانکا، بیش از ۲ ماه است که فرودگاه‌های بین المللی خود را به منظور مقابله با کرونا بسته است. در این کشور همچنین یک قرنطینه سراسری وضع شده است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت سریلانکا، تاکنون ۸۳۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع:ایرنا

مرتبط:بهترین زمان سفر به سریلانکا چه زمانی است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *