بستر مناسب برای کویرنوردی در بخش مرکزی قم فراهم است

بستر مناسب برای کویرنوردی در قم فراهم است

بخشدار مرکزی قم گفت: این بخش برای کویرنوردی موقعیت و بستر مناسبی دارد و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند، تجربه به‌یادماندنی را از حضور در بخش مرکزی به یاد بسپارند.

سید داوود حاجی‌حسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: وسعت قابل‌توجهی از بخش مرکزی قم در حاشیه کویر قرارگرفته و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌تواند عامل مهمی برای حضور گردشگران و رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی افزود:‌ بخش مرکزی با شهر قم فاصله کوتاهی دارد و علاقه‌مندان به کویرنوردی از داخل و خارج استان می‌توانند به سهولت در این منطقه حاضر شده و از نزدیک زیبایی‌های کویر و زندگی مردمان حاشیه آن را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: فعالیت گسترده‌ای برای تبلیغ جاذبه‌های گردشگری بخش مرکزی به‌خصوص در موضوع کویرنوردی در حال انجام است و تاکنون هزاران برگه راهنمای مسافر برای دعوت از زائران و گردشگران برای حضور در این بخش توزیع‌شده است.

حاجی حسینی گفت: در همین رابطه برای ایام نوروز در پیش رو،‌ پنج روستای بخش مرکزی به‌عنوان مناطق هدف بوم‌گردی و کویرنوردی انتخاب و بسترهای لازم برای جذب گردشگران نوروزی در آن‌ها ایجادشده است.

وی بیان کرد: مردم نوع‌دوست بخش مرکزی با آماده کردن غذاهای سنتی مخصوص مناطق کویری و فراهم کردن شرایط زندگی در محیط‌ ساده و بانشاط روستا، لحظات خوشی را برای گردشگران مهیا خواهند کرد.

وی ادامه داد: تجربه به‌یادماندنی شترسواری در دل کویر از دیگر جاذبه‌های گردشگری در بخش مرکزی قم است که آرامش خاصی را در دل گردشگران ایجاد می‌کند و همواره موردتوجه دوستداران طبیعت است.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

منبع: ایرنا

مرتبط:

عملیاتی شدن احداث شهر فرودگاهی قم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *