شهر-فرودگاهی-قم

عملیاتی شدن احداث شهر فرودگاهی قم

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: بودجه‌ای به شهرداری قم اختصاص پیداکرده تا با برطرف شدن موانع قانونی، احداث شهر فرودگاهی و فرودگاه جنبه عملیاتی پیدا کند، و سرمایه‌گذار نیز بتواند کار را به اتمام برساند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید اخوان، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: این طرح به‌واسطه محکومیت قضایی برای زمین‌های واگذارشده به سرمایه‌گذاران، دچار بحران شد. در حال حاضر نیز مسیر اجرای طرح فرودگاه قم طی شده، تا با رفع مشکلات قانونی و حقوقی و سرمایه‌گذاری مربوطه کار آن به فرجام برسد.

اخوان بابیان این‌که مقرر شد شهرداری قم برای حل این بحران به‌نوعی نقش واسط را داشته باشد، افزود: طرح فرودگاه قم برای خرید املاک تجاری، تعداد زیادی سهام‌دار و سرمایه‌گذار دارد که بلاتکلیف هستند که برای تعیین تکلیف آن‌ها بودجه‌ای به شهرداری قم اختصاص پیداکرده تا با برطرف شدن موانع قانونی، احداث شهر فرودگاهی و فرودگاه جنبه عملیاتی پیدا کند، و سرمایه‌گذار نیز بتواند کار را به اتمام برساند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد. این فرودگاه که در جاده قم – سلفچگان واقع‌شده، از شهر قم تقریباً ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش‌نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) ازجمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است. ساخت این طرح درحال حاضر متوقف است.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم در پایان یادآورشد: هرگونه پیشرفتی در طرح‌های عمرانی شهری باید در چارچوب سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شود، ولی هم‌اکنون در قم بستر و زمینه‌ای که در این خصوص راضی‌کننده باشد، وجود ندارد.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *