هفته گردشگری شیراز_گردشگر خارجی

بهار ۹۹ فقط ۷۴ گردشگر خارجی به ایران سفر کردند

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: فعالان بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی البرز باید از برگزاری تمامی نمایشگاه‌های خصوصی و دولتی ویژه صنایع دستی در استان به خوبی مطلع شوند تا در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.شادی حاضری روز سه شنبه ۲۹ مهرماه در دهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: تحت تاثیر شیوع کرونا تعداد گردشگر خارجی ایران به ۷۴ نفر در سه ماهه نخست سال جاری رسید؛ در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل دو میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی بوده است و این نشان از خسارت ۱۰۰ درصدی در حوزه مربوطه دارد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی داخلی نیز کمتر شده است، توضیح داد: بسیاری از این نمایشگاه‌ها در سطح روستاها و شهرهای کشور تعطیل شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در تدوین استراتژی گردشگری، لازم است نگاه ملی بر نگاه پروژه محور غلبه داشته باشد، همچنین اکنون با توجه شیوع کرونا، فرصت مناسب برای ارائه برنامه‌های کوتاه مدت سه تا چهار ماهه در حوزه گردشگری و صنایع دستی است تا با تلاش اعضا، هنرمندان و گردشگران، زودتر منجر به نتیجه شود، در بخش خصوصی نباید منتظر اتفاق بود و نیاز است که با طرح و ایده پیش رویم.

حاضری با این توضیح که حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های صنایع دستی نباید تکراری و مشتمل بر مشارکت افراد خاص باشد، عنوان کرد: لازم است که غرفه‌هایی در این نمایشگاه‌ها در اختیار دیگر هنرمندان قرار داده شود.

وی ضمن اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری در تدوین استراتژی توسعه گردشگری و صنایع دستی استان گفت: برنامه ریزی در این زمینه باید مبتنی بر ظرفیت های تاریخی، گردشگری، طبیعی، مناسبت ها و برنامه های محلی در روستاها باشد.

حاضری بیان کرد: فعالان بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی البرز باید از برگزاری تمامی نمایشگاه‌های خصوصی و دولتی ویژه صنایع دستی در استان به خوبی مطلع شوند تا در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بیکاری ۴۰۰ راهنمای گردشگری در آذربایجان‌شرقی

آنچه حال ناخوش گردشگری را بهتر می‌کند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *