تفلیس-حمام-گوگردی

آمادگی برگزاری هفته فرهنگی تفلیس و اردبیل

شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردببل آماده برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری وادبی در دو شهر تفلیس و اردبیل است.

حمید لطف‌اللهیان ۲۹ مهرماه در دیدار با سفیر ایران در گرجستان در عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی و… برخوردار است و وجو دشورابیل در داخل شهر اردبیل موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.
وی به مشترکات بین دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگران و تجار دو کشور با استفاده از مناسبات خوب دو کشور می‌توانند به سرمایه‌گذاری‌های مشترک کمک کنند.
شهردار اردبیل به ظرفیت‌های مدیریت شهری و آمادگی این مجموعه برای ثبت خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای گرجستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود سفیر ایران در گرجستان بتواند شایستگی‌های اردبیل را در گرجستان معرفی و به تقویت روابط منطقه‌ای کمک کند.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: ما در سال‌های اخیر ارتباطات خوبی را با کشورهای همسایه و حتی علویان اتریش داشته‌ایم و با حضور متقابل هیئت دو کشور سعی‌مان بر این بوده تا استان اردبیل را با توانمندی‌های بی‌نظیر تاریخی و فرهنگی به ملل دیگر معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: به رغم وجود علقه‌های فرهنگی معنوی و ارزشی بین اردبیل و کشور گرجستان ما نتوانستیم از ظرفیت روابط حسنه استفاده کنیم که قطعا تلاشمان در دوره جدید تقوت روابط با کشور گرجستان بر این خواهد بود تا زمینه‌های بیشتر و بهتر مراودات را در همه زمینه‌ها فراهم کنیم.

مناسبات دیرینه گرجستان با ایران را احیا می‌کنیم

در ادامه اکبر قاسمی در دیدار با شهردار اردبیل اظهار کرد: ما بدنبال خلق فرصت‌های جدید در تقویت ارتباط گرجستان با سه استان اردبیل، اصفهان و گیلان هستیم تا مراودات در همه زمینه‌ها تقویت شود.
وی اصلی‌ترین پتانسیل گرجستان را گردشگری و درآمد میلیاردی در این حوزه با فعالیت ۹۶۰ هتل اعلام و خاطرنشان کرد: گرجستان با جمعیت سه میلیون و۷۰۰ هزار نفری دارای دیرینه تاریخی، فرهنگی و هنری است و می‌تواند با شهر اردبیل در حوزه‌های گردشگری و تجاری روابط گرم و مناسبی را داشته باشد.
سفیر ایران در گرجستان بیان کرد: در حال حاضر مهندسان، تجارو سرمایه‌گذاران زیادی از ایران در گرجستان به فعالان اقتصادی خوشنام معروف هستند و ما نیز با معرفی اردبیل می‌توانیم از سرمایه‌گذاران گرجی در حوزه شهری دعوت کنیم.
قاسمی به برگزاری هفته اردبیل در این کشور اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا با رایزنی‌های مختلف زمینه برگزاری هفته‌های فرهنگی اردبیل، گیلان و اصفهان را در گرجستان فراهم کنیم تا تاریخ هویت و تمدن این سه استان کشورمان در گرجستان در معرض دید و نمایش مردم قرار گیرد.
وی افزود: شهرداری و شورای شهر اردبیل در برگزاری این رودیدادها و همچنین تقویت روابط فرهنگی بین دو منطقه بسیار تاثیرگذار و موثر عمل خواهند کرد و سعی‌مان بر این خواهد بود تا بتوانیم در ابعاد مختلف زیبایی‌های طبیعی و گنجینه‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی این استان را در گرجستان به آگاهی مردم آن کشور برسانیم.
سفیر ایران در گرجستان از اعزام هیئت رسانه‌ای و همچنین تجاری به گرجستان خبر داد و بیان کرد: از سه استان گیلان، اردبیل و اصفهان قصد داریم هیئت تجاری و رسانه‌ای را به گرجستان اعزام کنیم تا بیش از گذشته در تقویت روابط دو کشور و همچنین بیان واقعیت‌ها و بهبود روابط ایران و گرجستان قلم زده و بتوانند رسالت خود را به شایستگی انجام دهند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تفلیس کجاست؟

پارک متاتسمیندا تفلیس ، مقصدی هیجان‌انگیز و زیبا بر بام تفلیس

۶ نکته‌ی مهم درباره تور ارزان تفلیس که نمی‌خواهند بدانید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *