صنعت گردشگری

بیانیه سازمان جهانی گردشگری: صنعت گردشگری باید شکوفا شود

زوراب پولولیکاشویلی، رئیس سازمان جهانی گردشگری، بیانیه‌ای با مضمون تاثیرات شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: اگر گردشگری ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند، محدودیت در سفر ما را از هم دور می‌کند. محدودیت در سفرها باعث جلوگیری از رسیدن صنعت گردشگری به ظرفیت اصلی خود خود برای ساختن آینده‌ای بهتر است. در هفته جاری، دبیرکل سازمان ملل، سیاستی را تحت عنوان “کووید ۱۹ و تغییر شکل گردشگری” اعلام کرد که سازمان جهانی گردشگری نیز مهم‌ترین نقش را در اجرای آن دارد.

در حال حاضر میلیون‌ها شغل وابسته به صنعت گردشگری در معرض خطر دارند، شغل‌هایی که برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند. همچنین جوامع کوچکی که بیشترین درآمد خود را از این صنعت کسب می‌کردند نیز در آستانه مشکلات بزرگی قرار گرفته‌اند. با این حال مهم‌ترین ریسک، از دست دادن منبع اصلی برای حفاظت منابع طبیعی و میراث‌های گردشگری در جهان است.

گردشگری باید شکوفا شود و این بدان معناست که محدودیت در سفرها باید رفته رفته کمتر شده یا لغو گردند. همینطور سیاست‌گذاری‌ها باید فراتر از مرزها صورت گیرد. کووید ۱۹ و تغییر شکل گردشگری، یک نماد برای رسیدن گردشگری به شکل سابق خود و برای استفاده از فرصت‌هاست.

این برای همه کشورها اعم از پیشرفته و در حال پیشرفت صادق است، همه دولت‌ها و بنیادهای بین‌المللی باید در حمایت از گردشگری گام بردارند. اما تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، ارتباط با دولت‌ها برای انجام فعالیت‌های مناسب در این زمینه است. با بازگشایی مقاصد گردشگری، بازدیدهای مردمی هم آغاز می‌شوند تا حمایت، یادگیری و اعتماد به نفس در شکل جهانی نشان داده شود.

نمایندگان سازمان جهانی گردشگری پس از چند ملاقات موفق با مقاصد گردشگری اروپایی، حالا در حال بررسی بازگشت کشورهای خاورمیانه به صنعت گردشگری به صورت امن و بهداشتی است. در مصر، رئیس جمهور فتاح‌السیسی و دولتش، مواضع خود را در مورد صنعت گردشگری به وضوح اشاره کردند. حالا مکان‌های مهمی همانند اهرام مصر، آماده پذیرایی دوباره از گردشگران هستند. همینطور در عربستان سعودی نیز استقبال خوبی از سازمان جهانی گردشگری شد و بر پیشرفت بخش گردشگری این کشور تاکید شد که این امر ابتدا برای بازدیدکنندگان داخلی و سپس توریست‌های خارجی انجام خواهد شد.

پاندمی کرونا فاصله زیادی تا تمام شدن دارد. همان‌گونه که موارد جدید ابتلاء روزانه اعلام می‌شوند و باید عملکرد خود را برای نجات دادن جان‌ها سریع‌تر کنیم؛ اما از طرفی همچنین مشخص است که ما می‌توانیم عملکرد مناسبی برای حفاظت از مشاغل و بناها داشته باشیم تا سود زیادی که گردشگری همیشه برای مردم و سیاره داشته است، حفظ شود.

منبع:ایمنا

مرتبط:

رشد بیش از ۱۰ درصدی صنعت گردشگری ایران در مقایسه با جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *