راهنمایان گردشگری-گردشگری تاریخی-بیمه راهنمایان

تزریق نقدینگی به بازار گردشگری _راهکار کشورهای پیشرو در توریسم

یک راهنمای تورهای گردشگری گفت: تزریق نقدینگی و حمایت مالی از معیشت شاغلان، تا حدودی مانع فروپاشی کشورهای صاحب نام در زمینه گردشگری شده ‌است.

محسن عبدی  در خصوص اقتصاد گردشگری، در شرایط کرونایی و راهکارهای مقابله با آن اظهار کرد: به طور کلی، مهم‌ترین اقدامات کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری برای حمایت از این صنعت، تزریق نقدینگی در مارکت گردشگری و حمایت مالی از معیشت شاغلان آن کشورها است که به سبب این اقدامات از فروپاشی صنعت گردشگری کشور خود جلوگیری کردند. برای آن که به صورت جزئی‌تر اقدامات صورت گرفته در خصوص صنعت گردشگری این کشورها را بیان کنیم، می‌توان به عنوان مثال به کشور ایتالیا اشاره کرد که در دوران شیوع ویروس کرونا، از گردشگری داخلی کشور خود بسیار حمایت کرده ‌است؛ به گونه‌ای که برای شهروندان خود بن سفر در نظر گرفته و در کنار این اقدامات، پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین می‌توان ترکیه را نام برد که اقدامات جالب توجهی انجام داده‌ و از جمله اقدامات این است که درمان همه بیماران را فارغ از هرگونه نژادی بر عهده گرفت و امکانات انتقال شهروندان مقیم کشور خود را از سایر کشورها به داخل ترکیه فراهم کرد. علاوه بر این‌ها ترکیه نظام سلامت قوی داشته و همکاری خوبی میان وزارت بهداشت و فرهنگ و گردشگری این کشور ایجاد شده ‌است. به این ترتیب توانستند برنامه‌ریزی داشته و صنعت گردشگری خود را حفظ کنند.

این راهنمای تورهای گردشگری بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید ترکیه در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰ میلیون گردشگر داشته و از کشورهای صاحب نام گردشگری به شمار می‌رود و فکر می‌کنم حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت این کشور در این حوزه فعالیت دارند. بنابراین جلوگیری از فروپاشی صنعت گردشگری، برای آن‌ها اهمیت داشته ‌است که خوشبختانه موفق به انجام این کار شدند. به طوری که با رعایت کامل اصول بهداشتی در هتل‌ها مانند اندازه‌گیری روزانه دمای بدن گردشگران، ضدعفونی کردن اتاق‌ها، خالی‌ نگه‌داشتن اتاق‌ها به مدت ۱۲ ساعت، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و…، اعتماد مسافران را جلب کرده و بنابراین با این عملکرد سبب شده‌ است صنعت هتل‌داری کشورشان سرپا بایستد.

عبدی در خصوص حمایت‌های دولت از بخش گردشگری کشور تشریح کرد: بسیاری از اقدامات قرار بوده‌ که انجام شود اما متاسفانه انجام نشده و آن‌گونه که باید به کارکنانی که کار خود را از دست داده‌اند، بها داده ‌نشده‌ است. در برخی از موارد معدود نیز بیمه بیکاری با رقم بسیار پایینی در نظر گرفته ‌شده‌ که این وام نیز جوابگوی نیازهای افراد شاغل در این بخش نیست. در این زمینه می‌توان به راهنمایان گردشگری اشاره کرد که در این مدت شغل خود را از دست داده‌اند و حمایتی نیز از این قشر انجام نشده ‌است.

وی در خصوص بازار جذب گردشگر خارجی ادامه داد: اساساً عدم ورود گردشگر خارجی به کشور با مسائل سیاسی رابطه مستقیم دارد. بنابراین در وهله اول باید به اتفاقات سیاسی منطقه خود توجه کنیم. به این ترتیب ورود گردشگر خارجی تحت تأثیر اتفاقات سیاسی است. به عنوان مثال ما در سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا با ریزش شدید ورود گردشگر خارجی مواجه شدیم و به تبع آن بسیاری از افراد کار خود در این زمینه را از دست دادند. کشف واکسن، یا از بین رفتن کامل بیماری کرونا و به علاوه وجود منطقه‌ای امن برای گردشگران، می‌تواند ما را به جایی برساند که بتوانیم برداشت بسیار خوبی از صنعت گردشگری داشته‌ باشیم و مانند سایر کشورها به رشد اقتصادی خود در این زمینه کمک کنیم.

عبدی ابراز عقیده کرد: ما طبیعتا نمی‌توانیم مانند کشورهای توسعه‌یافته عمل کنیم و چنین انتظاری هم نداریم؛ اما رکود در صنعت گردشگری این فرصت را به ما می‌دهد تا با همکاری بیش‌تر بخش خصوصی بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری کشور را بهبود ببخشیم و راهکارهایی برای بحران‌های آینده ارائه دهیم. به نظر من پرداختن به گردشگری داخلی با رویکرد توسعه پایدار و رعایت موازین بهداشتی و فرهنگی می‌توانست راه گریزی از این رکود بی‌سابقه در مقطع کنونی باشد. اما فکر می‌کنم چنین اتفاقاتی رخ نداد و ما باید بتوانیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای مردم، گردشگران و برای جامعه میزبان، فرهنگ‌سازی کرده و از آن‌ها برای گردشگرانی که قصد دارند وارد کشور شوند، استفاده تبلیغاتی داشته‌ باشیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

گردشگری به مرز نابودی رسیده است

گردشگری مجازی ناجی صنعت گردشگری از بحران کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *