تعطیلی پنج‌شنبه‌ها-استاندار فارس

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی گردشگری

استاندار فارس تاثیر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در توسعه گردشگری داخلی را قطعی خواند و گفت: این تصمیم می‎تواند قسمتی از هزینه‌های تحمیل شده بر اقتصاد و صنعت گردشگری از جانب بحران کرونا را جبران و منجر به رونق و دمیدن روح تازه‌ای به این صنعت شود.

«عنایت‌الله رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به تاثیر قطعی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بر احیای صنعت متضرر گردشگری پس از بحران کرونا، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند به بازار گردشگری داخلی و اقتصاد گردشگری استان فارس در سال جاری به خصوص در شهریورماه بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر این که تعطیلی پنج شنبه‌ها قطعاً می‌تواند بر تقویت گردشگری مثلث طلایی گردشگری کشور یعنی استان‌های فارس، یزد و اصفهان موثر باشد، اضافه کرد: این پیشنهاد که نیازمند مصوبه‌ی دولت است حتی برای استان‌های جنوبی کشور در نیمه دوم سال که با گردشگران بیشتری مواجه خواهند شد، تاثیرگذار است.

رحیمی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در حوزه حمل و نقل بین استان‌های مثلث طلایی گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه احتمال بهره‌برداری از خطوط راه آهن اقلید به یزد نیز در سال ۹۹ وجود دارد که تحقق این مهم نیز از فاصله میان استان‌های فارس و یزد می‌کاهد و با توجه به برقراری خط راه آهن اصفهان – شیراز، یزد نیز از طریق این خطوط به این مجموعه خواهد پیوست.

وی با بیان این که استان فارس دارای جاذبه‌های باستانی، تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان و بسیار مورد اقبال گردشگران است، گفت: با این احتساب، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای استان فارس می‌تواند اتفاقی میمون و مبارک باشد که هر چند درخواست‌هایی را در این زمینه داشته‌ایم ولی این امر نظر مساعد هیات دولت را می‌طلبد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این ایام کرونا که اقتصاد گردشگری متضرر و دچار آسیب شده است، این تصمیم می‌تواند قسمتی از هزینه‌های تحمیل شده بر اقتصاد و صنعت گردشگری را جبران و منجر به رونق و دمیدن روح تازه‌ای به این صنعت شود.

استاندار فارس در ادامه به ارائه پیشنهاداتی به منظور حفظ و توسعه گردشگری در دوران پساکرونا اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی را در سطح ملی داشته‌ایم که اجرایی شدن آنها می‌تواند برای توسعه گردشگری موثر واقع شود؛ از جمله بن‌ و کاربرگ‌های دارای تخفیفات ویژه و نیم‌بها برای کارمندان و بازنشستگان برای استفاده از هتل‌ها و مراکز تفریحی که در صورت تصویب این پیشنهاد می‌تواند در جبران و کاهش قسمتی از هزینه‌های اقتصادی اعمال شده بر فعالان گردشگری در اثر بحران کرونا، موثر واقع شود.

وی در ادامه گردشگری را زنجیره‌ی محرک بسیاری از مشاغل در کشورمان عنوان کرد و گفت: تحریک و توسعه اقتصاد گردشگری به گونه‌ای است که قسمتی از فعالیت‌های اقتصادی دیگر مانند اقتصاد سوغات، صنایع دستی و حمل و نقل که مورد استفاده و نیاز گردشگران به شمار می‌رود را متاثر از خود می‌سازد لذا با تعطیلی پنج شنبه‌ها شاهد رونق مناسب بخشی از گردشگری خواهیم بود.

رحیمی در پایان خواستار برگزاری نشستی مشترک با استانداران یزد و اصفهان پس از بحران کرونا شد و ابراز امیدواری کرد که در قالب این نشست تصمیمات عملی‌تری با توجه به اختیارات محلی و منطقه‌ای به خصوص در راستای تبادل گردشگر و استفاده از تجربیات بین این سه استان گردشگرپذیر کشور اخذ شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:تعطیلات پنجشنبه‌ها گامی بلند در توسعه گردشگری داخلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *