هتل‌های اصفهان

اصفهان مهمان می‌پذیرد

تلاش مسئولان استان اصفهان برای بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری و اقامتی از ۱۳ اردیبهشت‌ماه رسانه‌ای شد و آن‌طور که رئیس جامعۀ مهمان‌پذیران استان اعلام می‌کند، همان روز نیز دستور بازگشایی این مراکز به‌شرط استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت، از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا صادرشده است.

۱۳ اردیبهشت‌ماه، استاندار اصفهان طی نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، خواستار بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری این خطه با رعایت تمامی موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی شد. عباس رضایی در این نامه خطاب به علی‌اصغر مونسان، ضمن ذکر مصیبتی که به سبب تعطیلی‌ها بر سر استان اصفهان آوار شده بود، از ضربات جبران‌ناپذیر ویروس کرونا بر پیکرۀ صنعت گردشگری گفت و ۱۰ پیشنهاد را مطرح کرد:

۱- صدور دستور بازگشایی مجدد هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت کامل جوانب بهداشتی پرسنل و مسافر و نیز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی

۲- ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره و کم‌بهره (تک‌رقمی) همراه با تنفس بازپرداخت یک‌ساله به هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان فعال توربر گردشگری، هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی با تایید و رتبه‌بندی اتحادیه و انجمن‌های صنفی مربوطه و معرفی میراث فرهنگی و نظارت و پایش استانداری بدون بروکراسی اداری

۳- معافیت کامل مالیاتی و سهم بیمه کارفرما از شروع تا پایان بیماری کرونا

۴- حمایت ویژه و مؤثر دولت از صنعت گردشگری، هتل‌داری، تولید و فروش صنایع‌دستی با استفاده از توان بالقوه وزارت امور خارجه در خارج از کشور و در راستای تحقق فرمایش معلم معظم رهبری در خصوص جهش تولید

۵- حمایت مؤثر دولت از خرید تضمینی صنایع‌دستی کیفی تولیدی هنرمندان هنرهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و الزام وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی برای عملیاتی کردن این طرح با درصدی از بودجه‌های عمرانی که در سنوات قبل نیز روال بوده است‌.

۶- حمایت مؤثر دولت از فراهم نمودن زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در حمایت از تولیدکنندگان، فروشندگان و هنرمندان صنایع‌دستی

۷- صدور دستور ممانعت از حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم

۸- حمایت مؤثر دولت از برگزاری هفته‌های فرهنگی، هنری و گردشگری استان‌های محوری مانند اصفهان در کشورهای دوست و هدف با مسئولیت و برنامه‌ریزی استان‌ها و تمرکززدایی از مرکز

۹- اختصاص بخشی از بودجه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای ترغیب و الزام به سفرهای زیارتی، سیاحتی داخلی برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در مردم و فعالیت مجدد چرخه گردشگری و باز فعال نمودن مشاغل مرتبط با این حوزه

۱۰-  ایجاد صندوق حمایت و جبران خسارت از تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و راهنمایان گردشگری با مشارکت دولت، اتحادیه، انجمن‌های صنفی  و اتاق بازرگانی برای جبران خسارت‌های ناشی از شرایط ویژه.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که با توجه به فعال شدن تدریجی کسب‌وکارها در کشور از تاریخ ۲۳ فروردین، در تلاشیم تا از مجموع هفت جامعه فعال گردشگری استان، واحدهای اقامتی استان بتوانند به‌تدریج فعالیت‌های خود را در راستای خدمات‌رسانی آغاز کنند.

به فاصلۀ یک روز، رئیس اتحادیۀ هتلداران استان اصفهان با بیان اینکه طی دو ماه گذشته جامعۀ هتلداران حدود یک‌صد میلیارد ضرر مالی و ۳۰ تا ۴۰ درصد تعدیل نیرو داشته‌اند، اعلام کرد که فعالیت هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های سنتی این استان از امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه به‌شرط کار با ۵۰ درصد ظرفیت آغاز شده است.

رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایسنا از بازگشایی مهمان‌پذیرها خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ۱۳ اردیبهشت‌ماه کلیه مراکز اقامتی در استان اصفهان شروع به کار کرده‌اند و مجازند با ۵۰ درصد ظرفیت خود اقدام به پذیرش کنند.

اسدالله عدالت پناه ادامه داد: البته این پذیرش حتماً باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و به همین دلیل برای مثال اتاقی که در اختیار یک مهمان بوده تا ۲۴ ساعت بعد از تخلیه به فرد دیگری داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار اکنون از مواد ضدعفونی اشباع‌شده و می‌توان به‌راحتی وسایل لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تهیه کرد گفت: جامعه مهمان پذیران استان اصفهان در این دو ماه تعطیلی بیش از دو میلیارد تومان ضرر کرده و اکنون نیز به خاطر ماه رمضان فصل گردش و تفریح نیست و شلوغی‌ای نداریم اما پیش‌بینی می‌کنیم که برای عید فطر به‌ویژه اگر سهمیه بنزین سفر اختصاص داده شود، شاهد تحولی در این زمینه باشیم.

به گزارش ایسنا، همۀ این سخنان یک پیام واحد دارد: اصفهان به خاطر ضررهای ناشی از تعطیلی، از امروز ولو کم اما مهمان می‌پذیرد. با توجه به این‌که مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داده اصفهان همچنان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد و از اینکه مردم فکر می‌کنند همه چیز به حالت عادی برگشته اظهار تأسف کرده است، باید امیدوار بود این تصمیم، منجر به عادی سازی بیشتر و در نتیجه شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا نشود. در صورت بهتر شدن شرایط نیز انتظار می‌رود، بر سایر پیشنهادات استاندار اصفهان به سرعتِ اجرایی شدن پیشنهاد نخست، جامۀ عمل پوشانده شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:پل جویی تنها پل تاريخي اختصاصي اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *