پارک-رباتیک-قزوین

تلاش برای بهره‌برداری از اولین پارک رباتیک کشور تا پایان سال

طراح مجموعه پارک رباتیک قزوین گفت: تا پایان سال جاری فاز اول پارک رباتیک در قالب باغ‌وحش رباتیک، ربات غول‌پیکر، باشگاه رباتیک و بخش‌های دیگر خدماتی افتتاح می‌شود و عموم مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

فاطمه نظری، طراح مجموعه پارک رباتیک قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: پارک روباتیک با عنوان رسمی «مجموعه گردشگری سرزمین ربات‌ها» به‌عنوان نخستین پارک روباتیک کشور باهدف اصلی آشنایی مردم با علوم و فناوری رباتیک تأسیس‌شده است، پارک رباتیک محلی علمی، فناوری و تفریحی است که عموم مردم را با رباتیک آشنا می‌کند.

وی افزود: پارک رباتیک از بخش‌های مختلفی ازجمله باغ‌وحش رباتیک، ربات غول‌پیکر، سالن نمایش ربات‌ها، سالن مبارزه ربات‌ها، بخش‌های مختلف سرگرمی و تفریحی روباتیک، سرگرمی‌های علمی تفریحی با محوریت ربات‌ها، رستوران رباتیک و فروشگاه ربات‌ها تشکیل‌شده است.

بنیان‌گذار صنعت انیماترونیک کشور بیان کرد: یکی از بخش‌های پارک رباتیک به ربات غول‌پیکر رستم برمی‌گردد، این ربات اولین ربات غول‌پیکر کشور و دومین ربات غول‌پیکر جهان است که در راستای طراحی ابرقهرمان برای داستان‌های علمی و تخیلی کودکان و نوجوان ایرانی ابداع و در راستای همانندسازی داخلی برای ربات‌های ابرقهرمان خارجی ایجادشده است.

وی افزود: باشگاه رباتیک بخش دیگری از پارک است که علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های خلاقانه خود را ارائه و از مرحله طراحی تا نمونه‌سازی با نظارت اساتید مربوطه فعالیت کنند، ساخت این مجموعه به‌نوعی در یک زمین بایر و بکر شروع و عملیات عمرانی آن صورت گرفته و ربات‌ها ساخته‌شده است، پارک رباتیک محلی برای عموم مردم خواهد بود که بتوانند در حوزه رباتیک فعالیت کنند.

بنیان‌گذار صنعت انیماترونیک کشور هستم

نظری با اشاره به سوابق کاری خود بیان کرد: ۲۰ سال است که در حوزه طراحی سیستم‌های مختلف رباتیک و الکترونیک فعالیت دارم و بنیان‌گذار صنعت انیماترونیک کشور هستم، با توجه به تجربیات چندساله‌ام در حوزه رباتیک و محدودیت‌های دسترسی عموم مردم به دانشگاه‌ها و مراکز دستاوردهای ربات‌ها تصمیم گرفتم مکانی را ایجاد کنم که مردم بتوانند وارد شوند و در جریان پیشرفت‌های علوم رباتیک کشور و دنیا قرار بگیرند.

وی افزود: تلاش داریم پارک رباتیک در یک محیط مناسب، شاد و فرهنگی دانش‌افزایی داشته باشد، آموزش‌ها نیز به‌نوعی است که زمینه ساخت ربات توسط عموم مردم فراهم شود.

طراح مجموعه پارک رباتیک قزوین اظهار کرد: فاز اول این پارک در دوران شهردار اسبق قزوین افتتاح شد اما با تغییر شهردار و شورای شهر مسیر حرکت کند شد، در حال حاضر نیز در مرحله محوطه‌سازی هستیم که باید توسط شهرداری انجام شود؛ با توجه به قول مساعد شهرداری امیدوار هستیم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح رسمی فاز اول شامل باغ‌وحش رباتیک، ربات غول‌پیکر، باشگاه رباتیک و بخش‌های دیگر خدماتی باشیم.

وی تأکید کرد: این پارک قرار است مکانی برای مشاهده دستاوردهای رباتی باشد و به‌مانند یک نمایشگاه عمومی به‌صورت هرروز در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار بگیرد؛ در این راستا نیز هرگونه تعامل با دستگاه‌های مختلف را می‌پذیریم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *