جشنواره-خرمالوی-وحشی

جشنواره خرمالوی وحشی هیرکانی در ساری برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از برگزاری اولین جشنواره دشو یا خرمالوی وحشی جنگل های هیرکانی در ساری خبر داد.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اولین جشنواره دشو در روستای چورت شهرستان ساری برگزار شد به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی در راستای معرفی ظرفیت های یک منطقه اشاره کرد و گفت: روستای چورت با ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و همجواری با پدیده طبیعی و زیبای دریاچه چورت یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعت در مازندران است.

وی افزود: با توجه به رویداد مهم و بین المللی ساری ٢٠٢٢ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، برنامه ریزی برای هماهنگی برگزاری جشنواره و رویدادها صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران با اشاره به تنوع موضوعات گردشگری در مازندران گفت: توسعه گردشگری مزرعه، طبیعت گردی و معرفی مناطق کمتر شناخته شده در استان از اقدامات مهم این اداره کل در چشم انداز ٢٠٢٢ خواهد بود.

فرزانه گفت: دشو به عنوان محصول خرمالوی وحشی جنگل های هیرکانی شمال ایران یک بهانه است برای معرفی ظرفیت های پنهان مردمانی که هزاران سال در این مناطق زیسته اند و فرصت معرفی آنها و ظرفیت های فرهنگیشان برای جامعه ایرانی و جهانی بوجود نیامده است.

جشنواره دشو به همت کارگروه گردشگری و حفاظت چهاردانگه، دستگاه های اجرایی و همراهی مردم منطقه در روستای چورت شهرستان ساری برگزار شد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *