چهار پروژه ملی حوزه گردشگری در استان فارس به بهره برداری رسید

چهار پروژه ملی حوزه گردشگری در استان فارس به بهره برداری رسید

چهار پروژه ملی حوزه گردشگری روز پنجشنبه با دستور رئیس جمهوری و به صورت از راه دور در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که به‌صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، عنوان کرد: طرح‌های گردشگری به‌صورت همزمان در استان‌های فارس، گیلان، تهران، خراسان رضوی، یزد، مازندران، اردبیل کرمانشاه و آذربایجان شرقی به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اصغر مونسان ابراز داشت: در حوزه گردشگری تا پیش از دولت تدبیر و امید فقط ۹۹۸ هتل در کشور به ارائه خدمات می‌پرداختند  که به این تعداد طی هفت ساله دولت ۴۹۷ هتل افزوده شد که رشدی ۵۰درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار واحد بوم‌گردی در کشور به بهره‌برداری رسیده که باعث آبادانی روستاها شده است، گفت: در این دولت شاهد رشد ۴۶ درصدی تخت‌های اقامتی بوده‌ایم.

وزیر گردشگری تعداد گردشگران خارجی را در سال ۹۲، چهار میلیون و ۸۰۰هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد گردشگران خارجی در سال ۹۸ به جز دو ماهه پایانی سال که گردشگری به دلیل شیوع کرونا متوقف شد، به ۸ میلیون و ۸۰۰هزار نفر رسید که معادل رشدی ۸۰درصدی است.

مونسان همچنین به پروژه‌های در حال اجرا تا قبل از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ابراز داشت: در سال ۹۲ حدود  ۷۸۳ پروژه در حوزه گردشگری فعال بود که امروز به ۲هزار و ۴۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۷هزار میلیارد تومان رسیده است ؛ افزون بر این در حوزه میراث فرهنگی تا قبل از دولت ۴۵۷ موزه داشتیم و فقط در این دولت ۲۵۴ موزه به این مجموعه افزوده شده است که معادل ۵۶ درصد رشد است.

وی تعداد آثار ثبت جهانی در دولت تدبیر و امید را ۱۳ ثبت عنوان کرد؛ همچنین به افزوده شدن ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر در این مراسم اشاره کرد و ابراز داشت:  تا پایان دولت ۱۰هزار میلیارد تومان در قالب بیش از ۶۰۰ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایرنا ابراز داشت: ۴ طرح گردشگری در آیین همزمان افتتاح پروژه‌های گردشگری در استان فارس به بهره‌برداری رسیده است که در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، سپیدان و کوار واقع شده‌اند.

سید علی نقی طبیب لقمانی افزود: یک واحد هتل‌آپارتمان ۶۰ تخت‌خوابی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۹هزار و ۹۵۰ میلیون ریال با زیربنای ۲هزار و ۱۰۲ مترمربع و ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر در شیراز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: محوطه گردشگری در شهرستان سپیدان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰هزار میلیون ریال با مساحتی بالغ بر ۸هزار و ۳۹۶ متر مربع با اشتغال ۳۵ نفر و نیز مرکز تفریحی در کوار با سرمایه‌گذاری ۲۴هزار و ۸۵۷میلیون ریال و مساحت ۱۰هزار و ۱۰۱ مترمربع با ایجاد اشتغال برای ۲۲ نفر در زمره این طرح‌ها بوده است.

لقمانی در ادامه به بهره‌برداری از اقامتگاه بومگردی لیرک در مرودشت فارس اشاره کرد و اظهار داشت: این اقامتگاه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰هزار میلیون ریال با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و بهره‌مندی از ۲۱ اتاق معادل ۱۲۰ تخت و اشتغال برای ۱۰ نفر در مراسم امروز توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه پیشینه غنی فرهنگی، هنری، تاریخی و مذهبی این استان زمینه‌ساز توسعه گردشگری است، ابراز کرد: فارس در توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری، بهسازی فضاها، تشویق مردم به ایجاد کسب‌ و کار خلاق و نوآور در حوزه خدمات گردشگری به‌ویژه  اقامتگاه‌های بومگردی موفق بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۳۲ هتل، متل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بومگردی در استان فارس در دست بهره‌برداری است، گفت: فارس درچند سال گذشته در زمینه احداث واحدهای اقامتی از لحاظ کمی و کیفی رشدی شایان توجه داشته است که گواه امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش است.

معاون گردشگری استانداری فارس همچنین تعداد پروژه‌های در حال ساخت توسط بخش خصوصی را ۱۵۳ عنوان  اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل ۳۰ هتل ، ۴۰ اقامتگاه سنتی و بومگردی، ۱۰ زائرسرا و مهمانپذیر ، ۲۸ مجتمع گردشگری عمومی ، ۱۳ سفره‌خانه سنتی، ۱۷ اردوگاه و محوطه گردشگری ، ۲ واحد تأسیسات اقامتی و پذیرایی، ۲ مجتمع خدماتی رفاهی و ۱۱ مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری است.

لقمانی به ظرفیت جاذبه‌های طبیعی برای رونق صنعت گردشگری درفارس اشاره کرد و افزود:  برای تحقق این مهم نیازمند ابزارهای دقیق بازاریابی و بازارشناسی مستمر در هستیم.

منبع:ایرنا

مرتبط:

بازدید رایگان از برخی اماکن فارس در روز جهانی گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *