ماه عسل

رویایی ترین مقاصد سفر ماه عسل در کشور زیبای ایران

سفر ماه عسل یکی از خاطره انگیز ترین دوران زندگی هر عروس و دامادی است .

خاطرات این سفر با انتخاب مقصد مناسب میتواند تا آخر عمری در ذهن زوج ها  باقی بماند .

سواحل شمال و جنوب ،شهر های  اصفهان ، همدان ، شیراز و مشهد از شهر هایی هستند که با جاذبه ها و دیدنی های بسیار سفر ماه عسل را پر بار می نمایند و خاطراتی به یاد ماندنی برای شما می سازند .

ایران کشوری زیباست که دارای پتانسیل های گردشگری بسیاری است .

تنوع مکان های دیدنی ایران از آثار تاریخی و مکان های تفریحی متعدد و برخورداری از هتل های مناسب با خدمات عالی باعث جذب گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا می باشد.

یکی از عواملی که در انتخاب مقصد ماه عسل باید مورد توجه باشد ، داشتن آگاهی و اطلاعات کافی از این است که چه شهری در چه فصلی برای یک سفر فراموش نشدنی مناسب است .

از آنجا که ایران کشوری چهار فصل است ، شما میتوانید در هر فصل سال مقصد مناسبی را که دارای هوایی دلپذیر باشد را انتخاب نمایید و از امکانات و ویژگی های طبیعت فصلی آن منطقه لذت کافی برد .

ماه عسل در فصل زمستان

یکی از مقاصد محبوب ماه عسل در کشور ایران ، بخصوص در فصل زمستان، سفر به جنوب کشور و جزایر زیبای آن منطقه است . چرا که تفریحات دریایی و هتل های بی نظیر این جزایر و طعم غذاهای لذیذ دریایی سفر ماه عسل شما را به لذت بخش ترین لحظات عمرتان تبدیل خواهد کرد.

جزیره کیش ، مرواریدی در میان خلیج فارس

جزیره کیش از جمله مقاصد پرطرفدار در کشورمان است

مرواریدی در میان خلیج همیشه فارس که شما را به دنیایی پر از فرصت های خوشگذرانی دعوت می کند.

ماه عسل در کیش

این جزیره آرام بهترین مقصد برای کسانی ست که می خواهند با یک تیر چند نشان بزنند و چند روزی را به دور از هیاهو و روزمرگی ها به آرامش برسند. در کیش می توانید در سواحل آرام از تابش آفتاب و قدم زدن بر روی شن های نرم و گرم لذت ببرید و به تماشای آبی بیکران خلیج فارس بنشینید.

اگر اهل خرید باشید می توانید از میان چندین مرکز خرید بزرگ و مدرن این جزیره یکی را برگزینید، از مراکز خرید بسیار عالی و شیک ومدرن خرید نمایید. جاذبه هایی مانند کشتی یونایی و شهر زیرزمینی کاریز نیز از دیگر گزینه های تان هستند که می توانید با بازدید از آنها گشتی کوتاه در تاریخ داشته باشید.

جزایر قشم و کیش همپای مقاصد خارجی به حساب می آیند.

جزیره کیش دارای پرواز های بین المللی عالی و بهترین هتل های لوکس و درجه یک از جمله هتل داریوش کیش و هتل دریایی ترنج است .

هتل ترنج کیش

در این جزیره میتوانید با اقامت در یکی از این هتل ها ی ساحلی بی نظیر از تفریحات متنوع دریایی که برای مسافران در نظر گرفته شده است لذت ببرید.

با سفر به جزیره کیش شما میتوانید از کلوپ های دریایی متفاوتی که خدمات مربوط به تفریحات آبی را ارایه می دهند. از تفریحات و سرگرمی هایی نظیر قایق سواری پیاده روی در کنار ساحل و اسکله تفریحی ، طبیعت زیبای ساحل مرجان ، و غواصی در آب های خلیج فارس ، دوچرخه سواری کنار ساحل ، اسکوتر و موتور سواری ، پرواز با گلایدر ، و فلای برد ، بنانا کیش لحظات بسیار لذت بخشی را برای ماه عسل خود بسازید

کیش

در نهایت کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری  است و می‌تواند نیازهای هر نوع سلیقه‌ای را برآورده کند؛ از خرید و پاساژهای آن گرفته تا تفریحات آبی و جاذبه‌های تاریخی این جزیره. اگر تا به حال به جزیره کیش سفر نکرده‌اید، حتما سفر به این جزیره را تجربه کنید

جزیره قشم، جزیره اعجاب انگیز ایران

جزیره قشم نیز یکی از جزایر استان هرمزگان است که به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. این جزیره در چند دههٔ اخیر به یکی از مکان‌های توریستی و گردشگری تبدیل شده‌است. از نقاط دیدنی این جزیره بازارها و دیدنی‌های طبیعی آن چون جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌ها، جزایر ناز و غار نمکدان بناجعلی است

blank

در جزیره زیبای قشم جاذبه های تفریحی بی شماری وجود دارد از جمله تفریحات آبی، ساحل، و مراکز خرید عالی ،پارک کروکودیل قشم،آکواریوم ،پیست سافاری ،ساحل بنانا سواری ،مدرسه غواصی و موزه ژیوپارک قشم که از بزرگترین موزه‌های تنوع زیستی ایران به شمار می‌رود  برای سفر ماه عسل شما بسیار خاطره انگیز خواهند بود .

از مهم ترین مناطق دیدنی قشم، جزایر موجود در این خطه است.جزیره هنگام برای دیدن دلفینها ،جزایر مرجانی قشم برای دیدن انواع موجودات ریز دریایی و آبزیان ،جزیره هرمز همگی از دیدنی های جداب این منطقه است .

جزیره هرمز

جزیره هرمز نیز جزیره ی اعجاب انگیزی با چشم انداز های بسیار زیباست . غار نمکی ، دره سکوت ، و الهه نمک فیروزه از جاذبه های این جزیره است.

هرمز دارای ساحلی است که به ساحل سرخ شهرت دارد .در ساحل این جزیره، موج های آب به رنگ سرخ بوده و شما با دیدن این منظره ،شگفت زده خواهید شد. جزیره هرمز به دلیل وجود مواد معدنی دارای خاک هایی به رنگ های متفاوت و به ویژه سرخ است و از همین روی رنگ موج های آب در جزیره هرمز سرخ رنگ است. برگه برنده هرمز بکر بودن آن است.

سفر در فصل تابستان

کشور ایران دارای نقاط کوهستانی بسیاری است که در فصل تابستان ، تقریبا از اوایل خرداد ماه تا اواسط هریور ماه ، میتوانید به این مناطق سفر کنید که علاوه بر طبیعت زیبا دارای غداهای بسیار خوب و هتل های باکیفیت برای اقامت تان باشد  .

همچنین شما میتوانید در ویلاها و اقامتگاههای بوم گردی و اجاره آپارتمان شیک در مرکز شهر ها برای گذراندن دوران ماه عسل تان استفاده نمایید .

کردستان و فصل تابستان

کردستان یکی از مناطق محبوبی است که برای گذران سفر ماه عسل در فصل تابستان بسیار مناسب است .

کردستان به دلیل قدمت و تاریخ خود و مردمانی مهمان نواز ، مقصدی بسیار جذاب برای عروس و دامادهاست .

کردستان

شهر های آن دارای جاذبه های طبیعی از جمله آب های معدنی گرم ، کوه آبیدر و دیگر مناطق طبیعی هستند که با تفریح در آن مکان ها میتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید .

شهر کرمانشاه ، بهشت گردشگری ایران و از مناطق خوش آب و هوای این کشور است . سراب نیلوفر ، معبد آناهیتا، مجموعه طاق بستان ، بیستون ، تکیه معاون الملک ، تکیه بیگلر بیگی از مناطق دیدنی این شهر است .

آذربایجان بهشت تابستانی نوعروس ها و داماد ها:

شهر اردبیل و استان آذربایجان یکی از مقاصد پر طرفدار برای سفر ماه عسل می باشد .

شما می توانید با سفر به این استان و بازدید از چشمه های آب گرم و طبیعت زیبای این منطقه در شهر های معروف آن از جمله سرعین ، مشکین شهر و آستارا از دوران ماه عسل خود لذت ببرید

اردبیل

تبریز نیز با ویژگی های منحصر به فردی که دارد میتواند انتخاب مناسبی برای ماه عسل باشد .

هتل های مدرن ، طبیعت بکر وزیبا ، بناهای تاریخی فراوان غذاهای متنوع و لذیذ بخشی از جاذبه های توریستی تبریز به شمار می آید .

یکی از زیبا ترین کوههای ایران بنام کویر قوم تپه ، با تپه های شنی برای کویر دوستان حتما جذاب خواهد بود .

پارک ملی کنتال با لاله های فراوان در فصل بهار ، رودخانه ارس ، جنگل ارسباران ، از دیگر مناطق گردشگری و دیدنی تبریز می باشد .

جنگل ارسباران اماکن تاریخی قلعه بابک ، قلعه پشتو، دژ قهقه را در خود جای داده است .

شیراز ، شهر غزل و بهار نارنج برای عاشقانه ها ی ماه عسل:

حافظیه

شیراز معروف به شهر همیشه بیدار یکی از مقاصد محبوب گردشگر ی برای تازه عروس و داماد هاست.

شیراز شهر غزل و ترانه به دلیل دارا بودن جاذیه های گردشگری فراوان در تمام سال میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است

اگر تا به حال به شیراز نرفته اید این شهر برای ماه عسل انتخاب بسیار خوب و مناسبی است .

ارگ کریم خان، حافظیه ، سعدی ، خواجوی کرمانی ، دروازه قرآن ، مسجد نصیر الملک ، نارنجستان قوام ، باغ ارم ، باغ عفیف آباد ، باغ دلگشا،باغ جهان نما ، عمارت کلاه فرنگی ، عمارت شاپوری ، مجموعه وکیل فقط بخشی تفریگاهها دیدنی این شهر است .

عمارت شاپوری

سفر ماه عسل به این شهر خودش به تنهایی سیاحتی بی نظیر و به یاد ماندنی خواهد بود . چرا که خوش گذرانی ها و شب نشینی هایی که در نیمه های شب در این شهر انجام می شود میتواند برای هر زوج جوانی بهانه قدم زدن و پیاده روی در خیابان های این شهر را فراهم آورد .

همچنین میتوان با رفتن به رستوران های زیبا و لوکس با تنوع غذاهای لذیذ و کافه های شیک که تاصبح مشغول خدمات رسانی هستند لذت ببرید .

هتل های شبراز

بهتر است بدانید ضمن اینکه شیراز دارای اقامتگاه های سنتی و هتل های درجه یک و باکیفیت خوبی می باشد خدمات و غذاهایی که در این شهر ارائه می گردد بینظیر است و میتواندنظر هر سلیقه ای راجذب کند.

مشهد ،گزینه خاطره انگیز ماه عسل

در شهر مشهد شما میتوانید برای گذراندن ماه عسل به مقبره فردوسی بروید یا به پدیده شاندیز رفته و از فضای رستوران های شاندیز و طبیعت دلنشین آن لذت ببرید .

مشهد

در شهر مشهد با بازدید از حرم امام رضا ،مجموعه کوه سنگی ، پارک طبیعی هفت حوض ، پارک وکیل آباد ، باغ گیاه شناسی ، غار مغان ، بند گلستان ، باغ وحش وکیل آباد ، با غ ملی ، بازار رضا ، پارک وشهر بازی ملت سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید .

فردوسی

همچنین فروشگاهها  ومراکز خرید بزرگ این منطقه از جمله مرکز خرید لوکس آرمیتاژ و تفریحاتی که در آنها تعبیه شده است اوقات بسیار خوبی را سپری نمایید .

فومن و ماسوله ، شهر طراوت و باران

اگر عاشق طبیعت و باران هستید و جاده های جنگلی و سرسبز شما را به شور و شوق می آورد فومن و ماسوله انتخابی عالی است .

منظره-زیبا-از-قلعه-رودخان-فومن

جاده ها ی درختی ، باران های ریز و نشاط آور ، آسمان آبی ، هوای مطلوب و عاشقانه از ویژگی های دلپذیر این شهرها بخصوص در فصل پاییز است .

همچنین با یک پیاده روی عاشقانه در قلعه رود خان فومن که محیطی است دنج و آرام میتوانید بهترین لحظات سفر را تجربه کنید .

معماری بافت و ترکیب سنتی منازل ماسوله آن چیزی است که امروز بیش از هر چیز دیگر توجه جهانگردان و گردشگران داخلی را به خود جلب می کند،باید بدانید خانه های ماسوله در دو طبقه می باشند  زیبایی ها و شکل خاص معماری ماسوله خلاصه ی در یک جمله می باشد :پشت بام ساختمان پایینی حیاط خانه ی بالایی می باشد.

ماسوله

فصل تابستان در ماسوله با هوای معتدل و فصل زمستان این منطقه به شدت سرد احساس می شود،در این منطقه بیش از یک ماه سال یخبندان شدید تجربه می شود و در بیشتر روزها ابرها و هوای مه آلود زیبایی های ماسوله را دو چندان می سازد به علت بارش برف و باران زیاد رطوبت نسبتابالایی در منطقه حاکم است چه بسا این رطوبت به علت خنکی هوا آزاردهنده نیست.

ماسوله هم میتواند در کنار زیبایی های فومن ماه عسل شما را شیرین تر کند.

اصفهان ، نصف جهان

اینکه اصفهان میتواند مقصد یک ماه عسل عالی باشد دیگر جای تعریف و تمجید ندارد .

چراکه جاذبه های گردشگری اصفهان زبانزد گردشگران تمام دنیا بوده و سالانه هزارن نفر از این شهر زیبا و با تمدن و فرهنگ غنی دیدن میکنند.

این شهر به دلیل وجود جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیار ،بازار های سنتی ، آثار و صنایع دستی بسیار و هتل های لوکسی مانند هتل عباسی میتواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد .

سی وسه پل

با سفر به اصفهان و بازدید از مناطق دیدنی و جداب این شهر نظیر سی وسه پل میتوانید ساعت ها در دالان های این پل بنشینید و اگر زاینده رود جریان داشته باشد حرفای عاشقانه بزنید و لذت ببرید.

میدان نقش جهان مملو از زیبایی و هنر است. چراکه با نگاه به هر طرف این میدان با جلوه ای از هنر معماری و ذوق سلیقه رو به رو خواهی شد . بازار های دورتادور این میدان مکان مناسبی برای خرید سوغاتی های ماه عسل است . مسجد شیخ لطف الله ، عالی قاپو و مسجد امام و رستوران های زیبا با غذاهای عالی بخشی از جاذبه های این مکان است.

میدان-نقش-جهان-اصفهان

باغ هشت بهشت و عمارت زیبای آن ، منارجنبان ، چهل ستون ، کلیسای وانک و مجموعه جلفا ، آتشگاه ، باغ پرندگان  از دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان می باشد.

همدان شهر شاعرانه ها و بناهای تاریخی

همدان در فصل پاییز و اوایل بهار آب و هوای بسیار خوب و طبیعتی دیدنی دارد . انتخاب همدان برای سفر ماه عسل ، یک انتخاب اقتصادی و هوشمندانه است .

این شهر علاوه بر داشتن هتل هایی با قیمت های مناسب ، جاذبه های گردشگری متنوعی دارد .

همدان

طبیعت زیبا ، بناهای تاریخی ، دریاچه ،آرامگاههای شعرای بزرگ از جاذبه های گردشگری همدان است .

گنجنامه یک مجموعه توریستی است که طبیعت و آبشار بسیار زیبایی دارد . پیست اسکی ، تله اسکی هم از دیگر امکانات تفریحی ورزشی  این مجموعه است .

غار علیصدر به عنوان طولانی ترین غار آبی جهان ، به دلیل وجود دهلیز ها و دالان های پیچ درپیچ زیبایی شگفت انگیزی دارد .

دریاچه اکباتان همدان با فضایی سرسبز و زیبا و امکاناتی نظیر اسکی روی آب و قایقرانی و برخورداری از رستوران ها و مهمانسراهای خوب میتواند در سفر ماه عسل بسیار خاطره انگیز باشد .

دریاچه اکباتان همدان

همچنین در سفر به همدان شما میتوانید از دشت میشان برای علاقه مندان به کوهپیمایی و آبشار ۱۲ متری آن دیدن نمایید .

همچنین آرامگاه باباطاهر ، تپه هگمتانه ، گنبد علویان ، بازار سنتی ، حمام قلعه از دیگر مکان های توریستی و گردشگری این شهر است .

چند توصیه برای ماه عسل

برای شروع سفر ماه عسل باید بدانید در هر شهر چه جاذبه ای وجود دارد و قبل از رزرو هتل مطالعات کافی داشته باشید .

سفر ماه عسل ، سفری است که بیشتراز جنبه ی گذراندن اوقات در کنار یکدیگر ، و همراهی و هم کلامی زوج ها اهمیت دارد .

البته بهتر است بدانید آنچه باید موزد توجه قرار گیرد اقامت و غذای مناسب در این سفر است.

در پایان باید گفت ماه عسل درکشور ایران دارای جذابیت های فراوان است . بهتر است اهل تفریح و هیجان باشید و سعی کنید از تمام لحظات سفر ماه عسل لذت ببرید و کاستی ها نبینید. تا آنجا که ماه عسلی بسیار فراموش نشدنی برای خود و همسرتان رقم بزنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *