فارسبان

سراب «فارسبان» نهاوند روشن می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از ایجاد دو برج ‌نوری برای روشنایی سراب فارسبان نهاوند خبر داد.

محسن جانجان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این طرح با هدف رونق گردشگری این سراب زیبا که یکی از جاذبه‌های بکر و طبیعی شهرستان نهاوند است، ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد زیرساخت در مناطق گردشگری شهرستان نهاوند از دو سال گذشته اقداماتی انجام شده است و برای ایجاد زیرساخت در بام ‌نهاوند، سراب گیان، سراب گاماسیاب و به طور ویژه سراب فارسبان که هیچ گونه امکاناتی نداشت، ورود کردیم.

جانجان اظهار کرد: در ادامه این برنامه به صورت متناوب و ‌فصلی زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های این منطقه را ایجاد کرده‌ایم، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ راه دسترسی به این سراب ساماندهی شد و روشنایی داخل محوطه سراب، سرویس بهداشتی و بخشی از مبلمان محیطی را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: امسال هم در راستای برنامه‌ سال‌های گذشته دو برج نوری قوی در محوطه سراب ایجاد خواهیم کرد که گردشگرانی که قصد اقامت شبانه در سراب دارند، از آن استفاده کنند.

جانجان بیان کرد: علاوه بر ایجاد برج نوری ادامه مبلمان محوطه سراب را انجام می‌دهیم و ‌بدون اینکه حداقل دخل و تصرفی در فضای بکر سراب داشته باشیم اقداماتی مانند ساماندهی و اصلاح مبلمان در دست کار است.

وی توضیح داد: روستای فارسبان به عنوان تنها روستای هدف گردشگری شهرستان نهاوند شناخته شده و سراب مورد بحث نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد و یکی از سراب‌های زیبای نهاوند است که در رده سراب‌های گیان و گاماسیاب قرار دارد.

جانجان گفت: میراث فرهنگی نهاوند در راستای اهداف جذب گردشگر نیاز به ایجاد زیر ساخت‌های حداقلی در سراب‌های ‌گیان، گاماسیاب و فارسبان دارد و سراب مذکور که یکی از مناطق خوش آب وهوا و بکر طبیعی نهاوند است، برای معرفی بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ردپای تاریخ در تپه نقاره‌چی نهاوند

مناطق ديدني ايران را تماشا كنيد

آبشار پتاس _تنها آبشار نمکی جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *