هتل های فارس

ضریب اشغال هتل‌های فارس به ۳۰ درصد رسیده است

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس اعلام کرد که در شرایط کنونی و همه‌گیری بیماری کرونا ضریب اشغال هتل‌ها در این استان بسیار کم شده و به ۳۰ درصد رسیده است.

جمشید معینی شنبه ۱۱ اردیبهشت در کمیته تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها که در اداره کل میراث‌ فرهنگی فارس برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت آسیب‌پذیر در حوادث است که در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا نیز شدیداً خسارت‌دیده و به دلیل کم شدن سفرها، این حوزه آسیب‌های بسیاری را دیده است.

او با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان بنام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، ادامه داد: باید با بروز رسانی اطلاعات در حوزه گردشگری و بررسی‌های علمی، راهکارهای مناسبی برای جبران این خسارات پیدا کرد و با برنامه‌ریزی دقیق موجبات برون‌رفت از مشکلات را فراهم آورد.

معینی تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات از راه‌های قانونی از جمله تشکیل کمیته تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها اقدام کرد تا با رفع این موانع، رونق دوباره‌ای را در صنعت گردشگری شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس بیان کرد: باید با تعریف برنامه‌های تفریحی سالم و ایده‌های جدید فرهنگی، مدت اقامت گردشگران در شیراز را افزایش دهیم.

او عنوان کرد: هرچند رکود در حوزه گردشگری را  شاهد هستیم ولی باید نسبت به بازسازی و احیاء و توسعه فیزیکی تأسیسات  و زیرساخت‌های گردشگری در استان، اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس با اشاره به‌ ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری در استان، اظهار کرد: باید پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری رسد، چراکه آینده‌ای روشنی برای صنعت گردشگری پس از اتمام کرونا در کشور پیش‌بینی می‌شود که استان فارس به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور می‌تواند نقش بسزایی در این رونق داشته باشد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

چند هتل باکیفیت در ایران وجود دارد؟

لوفت هانزا هتل‌های فرودگاهی را برای اقامت کروی پروازی خود برگزید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *