به پذیرش بیماران کرونایی در هتل‌های فارس نیاز نشده

نیاز به پذیرش بیماران در هتل‌های فارس نیست

مدیرکل میراث و گردشگری استان فارس گفت: باتوجه به تعطیلی تمام هتل‌های استان، می‌توان گفت ضریب اشغال هتل‌های فارس صفر است و تاکنون نیازی به پذیرش بیماران کرونایی که دوره نقاهت خود را می‌گذرانند، در هتل‌ها احساس نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باوجود آنکه نوروز ۹۹ می‌توانست یکی از بهترین نوروزها برای گردشگران باشد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفر ممنوع و گردشگری تعطیل شد. در این میان استان‌های پرمسافر مانند فارس نیز از حضور گردشگران بی‌نصیب ماندند.

مصیب امیری (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس) با اشاره به کاهش حجم مسافران این استان در نوروز ۹۹ گفت: تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان اعم از موزه‌ها، مراکز بازدید و هتل‌ها تعطیل بودند و درواقع می‌توان گفت هیچ بازدیدکننده‌ای در این ایام نداشتیم.

او ادامه داد: باتوجه به تعطیلی تمام هتل‌های استان، می‌توان گفت ضریب اشغال هتل‌های فارس صفر است و هرچند تعدادی از هتل‌ها برای اقامت دوره نقاهت بیماران کرونایی اعلام آمادگی کرده بودند اما تاکنون نیازی به پذیرش این بیماران در هتل‌ها نشده است و در صورت نیاز، هتل‌های استان آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی را دارند.

امیری همچنین درخصوص وضعیت میراث فرهنگی استان فارس و تخریب‌های احتمالی و حفاری‌های غیرمجاز گفت: تا جایی که اطلاع دارم تا این لحظه مورد خاصی از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی و تاریخی استان گزارش نشده است. البته چند مورد در این خصوص پیگیری شده است اما موارد خاصی نبودند. ضمن آنکه باتوجه به تعطیلی بازدید از میراث فرهنگی و آثار تاریخی، میزان آسیب رسیدن به این آثار نیز کاهش داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس درخصوص یادگاری‌نویسی روی آثار تاریخی نیز گفت: در گذشته یادگاری‌نویسی روی آثار تاریخی و بناها مرسوم بود اما در طول سال‌های گذشته با افزایش آگاهی جامعه شاهد کاهش یادگاری‌نویسی‌ها بودیم. امسال هم به دلیل آنکه بازدیدکننده‌ای نداشتیم با این موضوع مواجه نشدیم ضمن آنکه معمولا یادگاری‌نویسی در روزهای شلوغ و پربازدید اتفاق نمی‌افتد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده است که تاکنون در شهرهای شیراز، فسا، جهرم، آباده، لار، مرودشت، کوار، کازرون، اقلید، ممسنی، ارسنجان، فیروزآباد، بیضا، سپیدان، خرم بید، گراش، سروستان، استهبان، بوانات، داراب، زرین دشت، نی‌ریز، رستم، سرچهان، زرین دشت، قیروکارزین، خنج، مهر، فراشبند، خرامه و لامرد موارد ابتلا به بیماری گزارش شده است. همچنین بر این اساس نیز در شهرستان‌های کوه چنار، بختگان، پاسارگاد، اوز و خفر نیز تاکنون موردی از ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است.

منبع:ایلنا

مرتبط:سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *