تنگ گنجه ای یاسوج

طبیعت پاییزی منطقه گردشگری تنگ گنجه ای یاسوج

تنگ گنجه ای در یاسوج یکی از جاذبه های طبیعی و بکری است که در نزدیکی یاسوج قرار گرفته و چشم انداز طبیعی بی نظیر و جذابی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می آورد.

تنگ گنجه ای در چهار فصل سال منظره بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد. منطقه گردشگری تنگه گنجه ای در ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج و در روستای گنجه ای در مسیر جاده یاسوج جاده یاسوج به سی سخت با چشمه های جوشان در دره ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط قرار گرفته است.

این منطقه آنچنان بازدیدکنندگان را محو خود می کند که دل کندن از آن کار بس دشوار است. جالب است بدانید که در روستای گنجه ای چندین چشمه آب سرد و گوارا وجود دارد که همه آن ها از کوه های مرتفع و بلند دنا سرچشمه می گیرند.

تنگ گنجه ای

پوشش گیاهی این گردشگاه از درختان تنومند و سربه فلک کشیده تشکیل شده که سایه‌بان چشمه‌های خنک هستند و مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند. درختان بلوط، بنه و زالزالک از درختان زیبای این منطقه هستند که به شکوه طبیعت آن افزوده‌اند. به دلیل تراکم بالای پوشش جنگلی در این منطقه، دوستداران فصل پاییز و زیبایی‌های برگریزان آن می‌توانند یک روز پاییزی فوق‌العاده رنگارنگ را با صدای خش‌خش برگهای درختان چنار در این تنگه، تجربه کنند. زمستان تنگ گنجه‌ای هم که دیگر باورکردنی نیست و در یک روز برفی آن، می‌توان رقصیدن دانه‌های برف بر روی شاخه‌های بی‌برگ درختان را به نظاره نشست.

تنگ گنجه ای

تنگ گنجه‌ای از لحاظ دسترسی در مسیر خوبی قرار گرفته است. جاده آسفالته یاسوج-سی‌سخت از کنار آن عبور می‌کند و مسیر دسترسی به آن را با وسیله نقلیه کاملا راحت و دست‌یافتنی می‌کند. بهترین فصل برای بازدید از این گردشگاه طبیعی و زیبا فصل‌های بهار و تابستان است. موقعیت تنگ گنجه‌ای به صورت دره‌ای زیبا، سرسبز و سحرانگیز توسط طبیعت، نقاشی شده و آواز پرندگان و صدای باد و شرشر صدای رودخانه و هوای لطیف و خنک آن، آرامش‌بخش روح و روان انسان است. این منطقه سرسبز با طبیعت زیبا و بکر، هوایی خنک و مطبوع دارد و عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه‌لای درختان سربه فلک کشیده چنار، منطقه را به مکانی دلچسب برای گردشگران مبدل کرده است.

تنگ گنجه ای

در این منطقه آسمان از لا‌به‌لای شاخه‌های گسترده و تنه‌های بالا بلند درختان چنار، شکوه و منظره‌ای جذاب و دیدنی دارد. وجود امکانات بهداشتی و تفریحی و آب لوله‌کشی در این تنگ باعث شده تا مسافران بی‌شماری در فصل‌های بهار و تابستان به دور از هیاهوهای شهر به تفریح در آن بپردازند. بخش خصوصی در حال احداث یک تالار مجهز به سوئیت است و فضاهای اقامتی نیز در آن، احداث و ساخته شده است. در این منطقه هلال احمر به عنوان یک اردوگاه برای امداد‌گران و عموم مردم مورد استفاده است. طبیعت، پوشش گیاهی و چشم‌انداز جذاب، زیبا و رویایی در کنار رودخانه در «تنگ گنجه‌ای» می‌تواند در جذب گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد نقش تاثیر گذار را ایفاء کند. این منطقه به لحاظ موقعیت نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر یاسوج – سی‌سخت، یکی از مسیرهای پرتردد این استان محسوب می‌شود. بنابراین به راحتی می‌توانید از این منطقه دیدن کرده و از زیبایی طبیعت آن بهره‌مند شوید.

مرتبط:

آبشار یاسوج _طبیعتی دیدنی و بکر

معرفی کوه دنا

طبیعت زیبای پاییزی یاسوج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *