توریسم-کشاورزی

طرحی برای رونق “توریسم کشاورزی” در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای توسعه بیشتر صنعت گردشگری استان بهره مند شویم.

علی صابر، باتاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در استان، اظهارکرد: دراین راستا، طی چندسال اخیر تلاش کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف این صنعت ورود کنیم و گردشگرانی را با سلایق مختلف به کرمانشاه بکشانیم.

وی گردشگری کشاورزی، را از جمله این حوزه‌ها دانست و افزود: هرچند پیش از این کارهایی را در این حوزه انجام داده‌ایم، اما با طرح جدیدی که اخیرا از سوی وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده بیشتر و جدی تر به گردشگری کشاورزی می‌پردازیم.

معاون گردشگری استان بااشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری کشاورزی در کرمانشاه، عنوان کرد: کرمانشاه از دیرباز یکی از قطب‌های کشاورزی کشور بوده و اکنون نیز از همین ظرفیت می توانیم برای توسعه بخش گردشگری بهره ببریم.

وی افزود: همچنین اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی می‌تواند اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتری را برای کشاورزان هم بدنبال داشته باشد.

صابر در ادامه اعلام کرد: اخیرا هم در این رابطه تفاهم نامه ای را با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد کرده‌ایم تا بصورت جدی در زمینه اجرای طرح‌های گردشگری ورود کنیم.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه که از آبان امسال تا آبان ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کار شناسایی مزارع، باغات، گلخانه‌ها، پرورش ماکیان و سایر محیط های کشاورزی، که مستعد اجرای طرح های گردشگری هستند را انجام داده و مالکان آنها را ترغیب به مشارکت در طرح‌های گردشگری می‌کند.

معاون گردشگری کرمانشاه اضافه کرد: همچنین معاونت گردشگری میراث فرهنگی نیز در زمینه بررسی طرح‌ها، صدور مجوزها، برگزاری دوره‌های آموزشی، نحوه بازاریابی، تبلیغات، معرفی این ظرفیت به دفاتر گردشگری و نظارت بر اجرای طرح‌ها فعالیت خواهد داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی بتوانیم از ظرفیت کشاورزی، استان هم در کنار سایر ظرفیت ها برای توسعه صنعت گردشگری بهره مند شویم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

صفر تا صدِ گردشگری کشاورزی

تعریف ساز و کار گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *