سفر قسطی-گردشگری

گردشگری را در تبصره لایحه بودجه نادیده گرفتند

رئیس جامعه هتلداران ایران براین باور است که گردشگری در تبصره اشتغال لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نادیده گرفته شده که این امر مورد انتقاد مدیران و فعالان این حوزه است.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: در لایحه بوجه ۱۴۰۰ که دولت به مجلس ارائه کرده، در تبصره‌های مربوط به اشتغال به صورت محسوسی جا گردشگری، خالی است. از اصناف و صنایع مختلف نام برده شده اما اشاره‌ای به صنعت گردشگری به عنوان یکی از مولدهای مهم اشتغال نشده است.

او با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در زمینه اشتغال، یادآور شد: در ابلاغ سیاست‌های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری «گسترش و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی دارای مزیت مانند گردشگری و حق گذر» تصریح شده است.

رئیس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: بدیهی است اهمال دولت در این زمینه و نادیده انگاشتن توانمندی‌های بالقوه گردشگری، در ایجاد فرصت‌های شغلی، قویا مورد انتقاد تشکل‌های گردشگری، و به طور کلی همه فعالان این صنعت است.

حمزه‌زاده گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود این نقصان آشکار را ترمیم و صنعت گردشگری، را در لایحه بودجه سال آینده کشور به شأن و جایگاه اصلی خود نزدیک کنند.

به گزارش روابط عمومی جامعه هتلداران ایران، بنابر گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت گردشگری، از ویروس کرونا تا پایان شهریورماه متحمل بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان مالی شده است. تعداد شاغلان بیکارشده در این بخش نیز ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

منبع:اسکان

مرتبط:

یزد مقصد ایمن گردشگری می‌شود

مدیریت گردشگری با برندسازی مقصد

طرح مدیریت گردشگری در سایت‌های تاریخی اجرا می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *