کرمانشاه-کرونا

معاون گردشگری کرمانشاه: بودجه چندانی برای گردشگری نداریم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کل بودجه‌ای که سال گذشته به حوزه گردشگری استان تخصیص پیدا کرد، تنها ۳۰۰ میلیون تومان بود، درحالی که برخی از استان هایی که قطب گردشگری هستند، همین رقم را صرف یک برنامه تبلیغاتی خود می کنند.

علی صابر در پاسخ به چرایی تبدل نشدن کرمانشاه به مقصد گردشگری علیرغم داشتن ظرفیت های بسیار، به افزایش آمار ورود گردشگران به استان طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این آمار حاکی از آن است که کرمانشاه درحال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری در کشور است.

وی اشاره ای به آمار گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰ داشت و اظهارکرد: در نوروز امسال از نظر فروش بلیط جاذبه های گردشگری استان پنجم و از نظر اسکان گردشگران در واحدهای مجاز استان یازدهم کشور بودیم که این نشان می دهد یکی از مقاصد گردشگری در این مدت بوده ایم.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه تبلیغات برای جذب گردشگر در استان شده، اظهار کرد: برگزاری فم تورها، تولید محتوا، توسعه تاسیسات گردشگری و … از جمله این اقدامات بوده که باعث شده آمار ورود گردشگر به استان افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: البته طبیعی است که استانی مانند خراسان رضوی به واسطه جاذبه گردشگری مذهبی که دارد،  هرساله میزبان میلیون ها گردشگر باشد و قطعا چنین استانی با کرمانشاه قابل قیاس نیست.

صابر اضافه کرد: استان های دیگر هم مانند مازندران، اصفهان، فارس و یزد از چندین دهه پیش زمانی که گردشگری در کرمانشاه رونقی نداشت، در این زمینه فعال بودند و با تبلیغاتی که داشتند، خود را به کانون گردشگرپذیری در کشور تبدیل کردند.

وی تاکید کرد: در کرمانشاه نیز چندسالی می شود که موضوع جذب گردشگر بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته و می شود گفت به نسبت عملکرد بدی هم نداشته ایم، بگونه ای که علیرغم شیوع بیماری کرونا در نوروز امسال آمار گردشگران بالایی داشتیم.

معاون گردشگری استان با اذعان به اینکه کرمانشاه قابلیت های گردشگری زیادی دارد که هنوز روی برخی از آنها چندان تمرکز نشده، عنوان کرد: یکی از این قابلیت ها گردشگری عشایری است، چراکه در استان حدود ۱۴ ایل داریم که می توان آن را به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل کرد که البته پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیت هایی را در این زمینه شروع کردیم که به دلیل شیوع این بیماری متوقف شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که خلاء مهم کنونی گردشگری کرمانشاه که باعث شده نتوانیم جزو استان های اول گردشگر پذیر باشیم چیست، گفت: معرفی مناسب استان کاری است که تاکنون به شکل گسترده ای نتوانسته ایم آن را انجام دهیم، وقتی وارد مکان پرترددی مانند فرودگاه مهرآباد تهران می شویم، تبلیعات جاذبه های گردشگری اصفهان را به وفور می بینیم،  اما اثری از تبلیغات کرمانشاه نیست، چراکه این نوع از تبلیغات بسیار هزینه بر است.

صابر اعلام کرد: متاسفانه کل بودجه ای که سال گذشته به حوزه گردشگری استان تخصیص پیدا کرد تنها ۳۰۰ میلیون تومان بود، درحالی که برخی از استان هایی که قطب گردشگری هستند، همین رقم را صرف یک برنامه تبلیغاتی خود می کنند.

وی افزود: از طرف دیگر معتقدم باید تاسیسات گردشگری استان را به سمت استانداردتر شدن پیش ببریم و اینکه در بخش آموزش های حوزه گردشگری هم باید اهتمام بیشتری داشته باشیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

گره کور بازگشایی هتل تاریخی بیستون کرمانشاه

سراب نیلوفر کرمانشاه

سفری به بلوار طاق بستان کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *