هتل تاریخی بیستون

گره کور بازگشایی هتل تاریخی بیستون کرمانشاه

حدود دو دهه‌ای می‌شود که هتل تاریخی بیستون کرمانشاه تعطیل شده است.

 هتلی با معماری بسیار زیبا که باتوجه به موقعیت مکانی خوبی که دارد، هرساله می تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد، اما طی این سالها مالکش بنا به دلایلی درهای آن را به روی گردشگران بسته است.

اگرچه مسئولین میراث فرهنگی باتوجه به اهمیت این بنای تاریخی ثبت ملی شده بارها پیگیری هایی را برای بازگشایی آن داشته‌اند، اما تاکنون بی فایده بوده و حتی سال گذشته هم استاندار کرمانشاه دستور داد تا موانع پیش روی راه اندازی دوباره این هتل قدیمی برداشته شود.

در این راستا مسئولین میراث فرهنگی نیز رایزنی هایی را با مالک بنا داشتند و نتیجه این شد که این هتل تاریخی دوباره فعال شود، اما علیرغم گذشت یکسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به چرایی بی نتیجه ماندن مذاکرات انجام شده با مالک این بنا در گفت و گو با ایسنا، گفت: سال گذشته بنا به دستور استاندار مذاکراتی را با مالک این بنا انجام دادیم تا دوباره بازگشایی شود.

وی تصریح کرد: در مذاکراتی که داشتیم، مالک درخواست ها و شروطی برای بازگشایی این بنای تاریخی اقامتی داشت که برخی از این شروط مربوطه به اداره کل میراث فرهنگی و برخی از آنها هم مربوط به شهرداری بود.

قادری افزود: شروطی که درحوزه میراث فرهنگی بود را پذیرفتیم، اما برخی از شروط هم مربوط به حوزه شهرداری است که بنا به گفته مسئولین شهرداری قابل اجرایی شدن نیست.

وی گفت: مالک بنا در نظر دارد بخشی از این هتل را بدون اینکه عوارضی پرداخت کند، تجاری سازی کند، اما مسئولین شهرداری اعلام کردند که این موضوع برخلاف قوانین و مقررات آنهاست و قابل اجرا نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: با چنین شرایطی که پیش آمده و شروط سفت و سختی که مالک بنا در نظر گرفته، بعید به نظر می رسد بتوان در این زمینه به تفاهمی رسید تا بتوانیم  دوباره شاهد بازگشایی این هتل تاریخی زیبا باشیم.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی تمام تلاش خود را برای برای بازگشایی هتل بیستون انجام داد، اما با شرایطی که مالک گذاشته به نتیجه‌ای نرسیدیم.

به گفته این مسئول، نگهدای مناسبی که تاکنون توسط مالک از بنای این هتل تاریخی انجام گرفته، باعث شده تا در معرض تخریب قرار نگیرد.:

منبع:ایسنا

مرتبط:

“کاجستان بیستون” چشم به‌راه روزهای خوب

همه ی آنچه که راجع بیستون باید بدانید

کتیبه بیستون؛ بزرگ‌ترین سنگ نبشته جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *