کاجستان بیستون

“کاجستان بیستون” چشم به‌راه روزهای خوب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ورود سرمایه گذاران برای اجرای پروژه‌های گردشگری در کاجستان بیستون خبر داد.

امید قادری، از کاجستان بیستون به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری کرمانشاه یاد کرد و افزود: علیرغم پتانسیل‌های بالایی که این کاجستان می‌تواند برای جذب گردشگر داشته باشد، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: واقع شدن این تفرجگاه ۱۲۰ هکتاری در کنار مجموعه تاریخی بیستون و قرار گرفتن در مسیر کریدور گردشگری بیستون به کرمانشاه باعث شده این امکان فراهم شود که بتوانیم با اجرای طرح‌های گردشگری رونقی در آن ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به تلاش‌های انجام شده برای جذب سرمایه گذار جهت ایجاد طرح‌های گردشگری در این کاجستان ۵۰ ساله، اضافه کرد: اخیرا برای یکی از سرمایه گذاران استان مجوز احداث یک مجموعه اقامتی، تفریحی و ورزشی را کنار کاجستان صادر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این سرمایه گذار درحال انجام مقدمات ابتدایی برای شروع علمیات اجرایی پروژه بزرگ گردشگری است، افزود: سرمایه گذاران دیگری هم پای کار آمده‌اند که درخواست ایجاد پروژه‌های گردشگری در این کاجستان را دارند.

قادری اضافه کرد: به سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این کاجستان را دارند، تاکید کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید به درختان و منابع طبیعی آن آسیب وارد کنند و حفظ و نگهداری درختان را باید در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند و این موضوع را حین اجرای پروژه هم مورد رصد قرار خواهیم داد.

این مسئول یادآورشد: امیدواریم با ورود سرمایه گذاران از ظرفیت خوب کاجستان بیستون برای جذب گردشگر استفاده کنیم و بتوانیم رونقی در آن ایجاد کرده و از شرایط فعلی نجات دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مالکیت کاجستان بیستون مربوط به اداره کل منابع طبیعی استان است، افزود: از حدود هشت سال پیش بهره برداری از این تفرجگاه به شرکت توسعه گردشگری واگذار شده و تا سال ۱۴۰۱ در اختیار این شرکت خواهد بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری به بلوار طاق بستان کرمانشاه

ریژاو _قطعه‌ای پنهان از طبیعت کرمانشاه

تاق بستان _رویای روبه فراموشی کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *