تزریق واکسن کرونا

موزه‌ای در انگلیس به پایگاه تزریق واکسن کرونا تبدیل شد

یک موزه پزشکی در لیدز انگلیس با تبدیل به پایگاه تزریق واکسن کرونا تاریخ‌ساز می‌شود.

موزه پزشکی تاکری در شهر لیدز با میزبانی از یک مرکز تزریق واکسن کرونا در برنامه تاریخی واکسیناسیون انگلیس مشارکت می‌کند. این موزه سالن کنفرانس خود را به یک پایگاه واکسیناسیون تبدیل کرده است و گروه‌های آسیب‌پذیر با مراجعه به آن می‌توانند دوزهای مختلف واکسن فایزر-بیون‌تک را دریافت کنند.موزه پزشکی تاکری بیش از دو دهه قدمت دارد و با مجموعه‌ای متشکل از ۴۷ هزار آیتم از تجهیزات پزشکی در گذر تاریخ، تاریخچه علم طب را ترسیم می‌کند.

نت ادواردز (Nat Edwards) رئیس این موزه در بیانیه‌ای با اشاره به این خبر گفت: شرح مشاهده اینکه طب ممتاز مدرن در کنار تاریخچه قرن‌ها تلاش بشریت برای تشخیص و غلبه بر بیماری‌ها دست به کار می‌شود، کار دشواری است.

ادواردز همچنین خبر آغاز مذاکرات موزه تاکری برای میزبانی از سومین دور از آزمایش‌های واکسن کرونای ساخت شرکت واکسن سازی نواوکس و موسسه ملی تحقیقات سلامت انگلیس را نیز تایید کرد.

موزه پزشکی تاکری که در کنار بیمارستان سنت جیمز یورکشایر غربی در لیدز انگلیس واقع شده، در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ عنوان موزه سال را دریافت کرد. از دیگر افتخارات این موزه می‌توان به کسب جوایزی چون جایزه دانشگاه استنفورد برای آموزش میراث فرهنگی اشاره کرد. این موزه قرار بود تابستان گذشته پس از ۱۸ ماه نوسازی بازگشایی شود اما با آغاز دور سوم از محدودیت‌های کرونایی در انگلیس فعلاً تعطیل مانده است.

روزنامه هنر نوشت، هفته گذشته یک بانو میانسال انگلیسی برای اولین بار در جهان واکسن تایید شده کرونا را دریافت کرد. قرار است ۸۰۰ هزار واحد از این واکسن در هفته های آینده در انگلیس توزیع و تزریق شود. افراد ۸۰ سال به بالا، کارکنان و ساکنان خانه‌های سالمندان و کارکنان نظام بهداشت و درمان انگلیس در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند.

منبع:اسکان

مرتبط:

سایه بحران و سردرگمی بر صنعت گردشگری انگلیس

مسافران فرانسوی از قرنطینه در انگلیس جدا شدند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *