london

کریسمس در انگلستان

کریسمس در انگلستان دریک دوره‌ی دوازده روزه از ۲۶ دسامبر تا ۶ ژانویه ادامه دارد.

یکی از مراسم‌های ویژه‌ی کریسمس در انگلستان، سخنرانی ملکه است که هر سال روز کریسمس از رسانه‌ها پخش می‌شود

بسیاری از این افراد از این فرصت برای شرکت در جمع‌های خانوادگی و گذراندن تعطیلات با خانواده استفاده می‌کنند. بیشتر خانواده ها یک یا دو درخت کریسمس در خانه خود دارند. تزئین درخت معمولاً یک مناسبت خانوادگی است و هر کس کمک می کند. این درخت‌ها به زیبایی با چراغ‌های رنگی و ریسه‌ها تزیین می‌شوند. از دیگر تزیینات درخت کریسمس که هرکسی به سلیقه‌ی خود از آن‌ها استفاده می‌کند، می‌توان زرورق‌ها، حباب‌ها، مجسمه‌های شکلاتی، سکه و مجسمه‌ی فرشته بر بالای درخت را نام برد. درخت های کریسمس برای اولین بار در انگلیس توسط شاهزاده آلبرت آلمانی ، همسر ملکه ویکتوریا ،محبوب شد.

در انگلستان مردم همیشه می خواهند بدانند که آیا این یک “کریسمس سفید” خواهد بود؟! در کریسمس سفید شهرها پوشیده از برف می شود که در انگلیس، تقریباً هر ۴ یا ۵ سال اتفاق می افتد.

یكی از راههای مطمئن برای دیدن برف کریسمس در انگلستان ، تماشای کارتون محبوب “آدم برفی” است که در مورد ماجراجویی یک پسر در هنگام زندگی آدم برفی است. این انیمیشن برای اولین بار در ۱۹۸۲ در تلویزیون بریتانیا به نمایش گذاشته شد.

کریسمس در لندن

در سرتاسر انگلیس آتش بازی برای جشن سال نو وجود دارد. دو مورد از مشهورترین نمایشگرهای آتش بازی در لندن ، در امتداد رودخانه تیمز ، و در ادینبورگ در جشن هاگمانی است. بازارهای مخصوص کریسمس، پیست‌های باشکوه پاتیناژ، جشن‌های رویایی، نورپردازی‌های فوق‌العاده،‌ همه و همه کریسمس در لندن را به یاد ماندنی می‌کند

کاونت گاردن منطقه‌ای در لندن است که در زمان جشن‌های کریسمس به پناهگاه زمستانی تبدیل می‌شود؛ درخت کریسمس غول‌آسا در پیازای معروف با چراغ‌های کریسمس که در این مکان می‌درخشند فضای جشن کریسمس را به نمایش می گذارند

کاونت گاردن لندن

بیشتر روستاها و شهرها پیش از کریسمس با چراغ های کریسمس تزئین شده اند. غالباً یک شخص مشهور آنها را روشن می کند. معروف ترین چراغ های کریسمس در انگلستان در خیابان آکسفورد لندن است. هر ساله آنها بزرگتر و بهتر می شوند. هزاران نفر در ابتدای ماه نوامبر به تماشای “سوئیچ بزرگ” می روند

در زمان کریسمس کلیساها توسط شمع روشن می مانند. این یک مراسم بسیار ویژه است که باعث می شود حس وحال کریسمسی ایجاد شود. مراسم مذهبی کلیساها ،خواندن سرودهای کریسمس و شرکت در جشن‌های عمومی از بخش‌های جدانشدنی کریسمس در انگلستان هستند.سابقه‌ی سرودهای کریسمس به قرون وسطا بر می‌گردد، وقتی که نوازندگان سیار از قصری به قصر دیگر می رفتند. امروزه، نوازندگان و خوانندگان سرودهای کریسمس معمولا برای کمک به خیریه‌ها این سرودها را اجرا می‌کنند.

لندن

شب کریسمس

شب کریسمس، شبی پرهیجان برای کودکان ، زمانی است که بابانوئل به خانه‌ی آن‌ها سر می‌زند .کودکان معتقدند که پدر کریسمس یا بابا نوئل در جوراب هایی که از تخت یا جایی از اتاق شان آویزان می کنند ، هدایایی را به جای می گذارد. کودکان درخواست هایشان رادر نامه هایی می نویسند به پدر کریسمس یا سانتا می نویسند، اما گاهی اوقات به جای قرار دادن آنها در پست ، در شومینه ریخته می شوند. و بعد از دود شدن از دود کش پدر کریسمس دود را می خواند

روز باکسینگ

روز باکسینگ، روزی است که در بریتانیا تعطیل عمومی است و افراد به دوستان، کارمندان و خدمتگزاران خود هدیه می‌دهند. این سنت از قرون وسطی نشات گرفته است. از زمانی که کشیش‌ها وظیفه داشتند صندوق صدقات کلیسا را خالی کنند و بین نیازمندان تقسیم کنند.

غذای اصلی کریسمس

در انگلیس ، غذای اصلی کریسمس معمولاً در وقت ناهار یا اوایل ظهر روز کریسمس میل می شود. این به طور معمول بوقلمون کباب شده ، سبزیجات کباب شده وسبزیجاتی مانند هویج و نخود فرنگی ، چاشنی و گاهی بیکن و سوسیس است. اغلب با سس زغال اخته و سس نان سرو می شود. به طور سنتی بوقلمون ، گوشت گوساله یا غاز کباب اصلی غذای کریسمس بوده است.یکی دیگر از سبزیجاتی که اغلب در کریسمس درانگلستان استفاده می شود ، جوانه های بروسلی است.میز شام مخصوص کریسمس برای هر نفر با گل و شمع نیز تزئین می شود.

بریتانیا همچنین به کیک کریسمس مشهور است برای دسر اغلب پودینگ کریسمس ،پای مرغ و بسیاری ازانواع شکلات ها صرف می شود. ترافل ،کیک اسفنجی و یک لایه میوه تمشک از دیگر دسرهای محبوب در کریسمس است .

کریسمس در اسکاتلند

در اسکاتلند ، شروع سال جدید(که به آن هاگمانای گفته می شود) از کریسمس بسیار مهمتر است و هنوز یک جشن بسیار مهم است!

همچنین بنا بر عقیده ی اسکاتلندی ها اولین کسی که در سال نو پا به خانه می گذارد میتواند تأثیر بزرگی بر ثروت افرادی که در آنجا زندگی می کنند داشته باشد! به طور کلی تصور می شود افراد غریبه خوش شانسی می آورند.مردان موهای تیره به طور سنتی خوش شانس ترین هستند . تمیز کردن خانه برای استقبال از سال جدید یک سنت قدیمی است.

در بخش هایی از ولز جنوبی ، سنت اسب سواری وجود دارد .اسب سواران و همراهان آنها از خانه ای به خانه دیگری می روند ، موسیقی و آهنگ می خوانند.

علاوه بر سنت‌های کریسمس، جشن‌های عمومی و نورپردازی به سبک جدید هم در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای مختلف برگزار می‌شود. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها دکوراسیون خود را به مناسبت کریسمس تغییر می‌دهند و تخفیف‌های ویژه‌ای برای خریداران در نظر می‌گیرند. بازارچه‌های کریسمس هم یکی از بخش‌های جذاب جشن کریسمس در شهرهای مختلف هستند

بادیدن این جشن های شگفت انگیزی که هرسال در انگلستان برپا می شوند کاملا متقاعد خواهید شد که این سرزمین عجایب زمستانی بهترین مکان انتخابی شما برای سپری کردن تعطیلات کریسمس خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *