کاخ سلیمانیه

می‌توانید از کاخ سلیمانیه و موزه نقاشی دیدن کنید

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت:البرز استانی تاریخی است و اصلا زیبنده نیست اشیاء قدیمی و میراثی آن در موزه سایر استان‌ها نگهداری شود به همین دلیل احداث موزه و کاخ سلیمانیه از برنامه‌های جدی میراث فرهنگی در سال جاری است.

فریدون محمدی  با بیان اینکه درهای کاخ سلیمانیه امسال به روی مردم باز می‌شود، اظهار کرد: مرمت این مجموعه به پایان رسیده و فرایند ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازدید عموم از این کاخ تاریخی تقریباً به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: بنا داریم امسال درهای کاخ سلیمانیه را به عنوان موزه نقاشی‌های قاجاری به روی مردم باز کنیم.

وی توضیح داد: بنا داریم امسال چند موزه دیگر از جمله موزه مردم شناسی در مهدی آباد، موزه ایران کوچک در پارک اقوام ایرانی، سایت موزه ازبکی و موزه کاخ مروارید را نیز راه اندازی کنیم که این کار منوط به تخصیص اعتبار و زیرساخت‌های مناسب در این مجموعه‌ها است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل برای موزه کردن مجموعه‌هایی مثل تپه ازبکی عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای حضور گردشگران است، گفت: گردشگران با حضور در فضاهای این چنینی نیاز به مسیر دسترسی مناسب، سرویس بهداشتی، مکان اقامتی، مغازه، رستوران و … دارند که در حال حاضر این زیرساخت‌ها در فضای تپه ازبکی فراهم نیست.

این مسئول اضافه کرد: البرز استانی تاریخی است و اصلا زیبنده نیست اشیاء قدیمی و میراثی آن در موزه سایر استان‌ها نگهداری شود به همین دلیل احداث موزه از برنامه‌های جدی میراث فرهنگی در سال جاری است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کارونسرای شاه عباسی افزود: مرمت این مجموعه چند سال پیش به پایان رسیده و حالا تبدیل به سفره خانه سنتی شده ولی متاسفانه با بهره بردار به اختلافاتی رسیده‌ایم که اگر حل نشود چاره‌ای جز تغییر بهره بردار نداریم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به اینکه با شیوع کرونا بیشترین آسیب به صنعت گردشگری وارد شد، گفت: شیوع کرونا درست در زمان نزدیک به عید نوروز یعنی اوج فعالیت دفاتر گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی، تورهای گردشگری و … اتفاق افتاد و این امر ضرر مالی جدی‌ای  به فعالان این صنعت تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه برای نجات گردشگری چاره‌ای جز افزایش درآمد فعالان این صنعت نداریم، توضیح داد: طرحی با عنوان” ساب”، سفرهای آسان برنامه ریزی شده به وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی ارائه داده ام که مورد پذیرش قرار گرفته است.

محمدی افزود: برای اجرای این طرح بنا شده البرز به عنوان پایلوت انتخاب شود و با توجه به ظرفیت هایی که دارد بدون شک شاهد تحول در صنعت گردشگری آن خواهیم بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:کاخ مروارید امسال کاخ موزه می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *