بهترین مکان های برف بازی

بهترین مکان های برف بازی

اگر از افرادی هستید که با آمدن برف و فصل سرما ذوق و شوق برف‌بازی دارید، این گزارش را بخوانید.

سفر و گشت و گذار در نقاط مختلف، یکی از اموری است که همواره در مرکز توجه اقشار مختلف جامعه قرار داشته و زمان دقیقی هم ندارد.

ممکن است برخلاف تصور برخی از مردم، افرادی به سفر در فصل‌ها و روز‌های سرد سال علاقمند باشند که این امر در کشور چهارفصل ما تعریف پررنگ‌تری دارد. ما در این گزارش برای این افراد پیشنهاد‌هایی داریم.

در گام نخست تلاش می‌کنیم به سمت شهر‌هایی برویم که برای برف‌بازان مبتدی و حرفه‌ای بهترین مکان‌ها به حساب می‌آیند. در این میان تلاش می‌کنیم سفرمان را از قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران شروع کنیم.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

تهران

قدیمی‌ترین پیست اسکی کشورمان در استان تهران قرار گرفته و با نام پیست اسکی آبعلی شناخته می‌شود.

پیست اسکی آبعلی در نزدیکی شهر آبعلی و در ۵۷ کیلومتری تهران قرار گرفته است. این پیست اسکی دربرگیرنده ۵ پیست اسکی است و امکاناتی، چون تله‌کابین، تله‌اسکی را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد.

در اینجا باید بدانید که شهر تهران جذابیت‌های دیگری همچون پیست اسکی توچال، پیست اسکی دربندسر، پیست اسکی شمشک، بام تهران، بوستان پرواز، پارک جنگلی پردیسان، بوستان گفتگو و پارک کوهسار را هم برای مسافران روز‌های برفی و سرد سال دارد.

شاید بدتان نیاید که بعد از بازدید از جاذبه‌های سردسیری شهر تهران سری به استان البرز بزنید.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

 

البرز

البرز نام سی و یکمین استان کشورمان است. این استان از ۶ شهرستان با نام‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس تشکیل شده است.
«دیزین» که مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید در کرج قرار گرفته است. این پیست اسکی اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی تأیید و بین‌المللی شده است.

مدت زمان فصل اسکی در دیزین از اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

«خور» نام یکی دیگر از پیست‌های اسکی استان البرز است. این پیست اسکی در نزدیکی سد امیرکبیر و در کنار روستای تاریخی خور قرار گرفته است. برای رسیدن به این پیست اسکی در ۲۳ کیلومتری کرج-چالوس باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پی گرفت و از روستا‌های ارنگه و جی گذشت.

پیست اسکی «خور» یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کرج است.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

 

اردبیل

استان اردبیل در شمال غربی کشورمان قرار گرفته است. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی‌، جذابیت‌های مختلفی برای مسافران فصل‌های سرد سال دارد. یکی از این جذابیت‌های گردشگری پیست اسکی «آلوارس» است. پیست اسکی «آلوارس» در روستای آلوارس و در ۳۰ کیلومتری سرعین قرار گرفته است.

پیست اسکی آلوارس از نظر وسعت، بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران است. این پیست اسکی به بالابر و تله سیژ مجهز است.

در اینجا باید گفت اگر به استان اردبیل و پیست اسکی آلوارس سر زدید از آبگرم‌های سرعین غافل نشوید. «سرعین» شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب شهر اردبیل است. این شهر چشمه‌های متعدد آبگرمی دارد که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. از آبگرم‌های «سرعین» می‌توان به «گاومیش گلی» و «بش باجیلار» اشاره کرد.

پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است. این پیست اسکی در منطقه‌ای کوهستانی و در نزدیکی شهر اردبیل قرار گرفته است.

از ویژگی‌های مهم پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین و برگزاری مسابقات اسکی زمستانی در آن است. البته این پیست اسکی در تابستان نیز گردشگران زیادی را به سمت خودش می‌کشد.

پیست اسکی اندبیل خلخال نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

شازند

شهر شازند که در استان مرکزی قرار گرفته نیز یک جاذبه برای گردشگران روز‌های سرد و برفی دارد. این جاذبه گردشگری با نام پیست اسکی شازند شناخته می‌شود.

پیست اسکی شازند از شهر شازند ۲۵ کیلومتر و از شهر اراک ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

فارس

افرادی که در فصل‌های سرد و روز‌های برفی سال سری به استان فارس بزنند می‌توانند با سفر به شهرستان «سپیدان» دومین پیست اسکی بزرگ و بین‌المللی کشورمان را ببینند. این پیست اسکی با نام مجموعه تفریحی ورزشی «پولادکف» شناخته می‌شود.

مجموعه تفریحی ورزشی «پولادکف» در ۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز و ۱۵ کیلومتری شهر اردکان قرار گرفته است. این پیست به صورت چهار فصل دایر است.

پیست اسکی تربیت‌بدنی اردکان فارس یا پیست اسکی سپیدان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان فارس برای مسافران روز‌های برفی و سرد است. این پیست اسکی در ۹ کیلومتری مجموعه تفریحی ورزشی «پولادکف» قرار گرفته است.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

ارومیه

پیست اسکی خوشاکو که در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه قرار گرفته یکی از جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان غربی برای گردشگران روز‌های سرد و برفی است. این پیست اسکی در منطقه راژان قرار گرفته است.

راژان روستایی از توابع بخش سیلوانا است.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

بیجار

اگر از افرادی هستید که در فصل‌های سرد سال و روز‌های برفی به استان کردستان سفر می‌کنید پیشنهاد ما برای شما این است که به شهر بیجار و پیست اسکی نسار سری بزنید. این پیست اسکی استثنایی‌ترین پیست اسکی کشور است، زیرا مشرف به شهر است و به آسانی می‌توان به آن دسترسی داشت.

دریاچه زریوار یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان کردستان برای گردشگران فصل‌های سرد و روز‌های برفی سال است. سطح این دریاچه که در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان قرار گرفته، در زمستان یخ می‌زند، اما نمی‌توان اطمینان چندانی به استحکام این لایه یخ کرد بنابراین بهتر است روی آن راه نروید.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

چلگرد

پیست اسکی «چلگرد» یا پیست اسکی کوهرنگ در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است. این پیست اسکی در ۸۵ کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار دارد و دسترسی به آن از طریق منطقه زاگرس امکان‌پذیر است.

شهر «چلگرد» ۸۵ کیلومتر تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری فاصله دارد. این شهر در گذشته با نام شوراب شناخته می‌شد.

مناسب‌ترین مقاصد سفر برای برف‌باز‌های مبتدی و حرفه‌ای

یاسوج

یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد هم جاذبه‌ای برای گردشگران فصل‌های سرد و روز‌های برفی دارند. این جاذبه گردشگری با نام پیست اسکی «کاکان» شناخته می‌شود.

پیست اسکی«کاکان» در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و در ۱۸کیلومتری شهر یاسوج قرار گرفته است.

استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی، شهرکرد، اصفهان، زنجان و قزوین نیز با پیست‌های اسکی تاریک‌دره، سهند، شهمیرزاد، شیرباد، فریدون‌شهر، پاپایی، کاماهن، سقز و یام، مقاصد مناسبی برای سفر گردشگران فصل‌های سرد و روز‌های برفی به حساب می‌آیند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *