نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها

نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها ی بندرعباس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها با تصمیمات استانی و برای اجرای نوروزگاه ۹۸ راه اندازی شده بود.

رضا برومند صبح امروز (۱۰ خردادماه) با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه صنایع دستی واقع در ضلع شمال غربی معبد هندوها بنا به تقاضای صنعتگران صنایع دستی حاضر در چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (۸ آذر ۱۳۹۷ افتتاح شد) و درخواستی که این صنعتگران از استاندار داشتند و همچنین بر اساس تصمیم های استانی به طور موقت ساخته شد تا مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه عملیات شروع ساخت این نمایشگاه در بهمن ۱۳۹۷ آغاز شد، افزود: این نمایشگاه با سازه های فلزی و حصیری متناسب با شرایط آب و هوایی و جاذبه های صناعی دستی استان ساخته و در برنامه نوروز ۱۳۹۸ به عنوان بخشی از برنامه نوروزگاه استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: بعد از نوروزگاه ۱۳۹۸ بنا به تقاضای صنعتگران صنایع دستی که در برنامه نوروزگاه حضور داشتند و همچنین با تجربه ای که از فروش صنایع دستی و استقبال مردم که در تعطیلات نوروزی داشتند این غرفه ها در قالب تفاهم نامه به یکی از صنعتگران صنایع دستی استان واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل هیچ هزینه ای بابت واگذاری نمایشگاه (شامل ۲۱ غرفه) دریافت نکرد، عنوان کرد: در عوض قرار بر این شد که بهره بردار از غرفه داران مبلغی را به عنوان حق شارژ دریافت کند و از محل دریافت این حق شارژ تمام اقدامات مورد نیاز از جمله تعمیر و تجهیز و بیمه آن را انجام دهد.

برومند ادامه داد: در تیرماه سال ۱۳۹۸ نمایشگاه به بهره بردار واگذار شد و بهره بردار با عقد قرارداد داخلی با غرفه داران و دریافت مبلغی به عنوان حق شارژ فعالیت نمایشگاه آغاز شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با ورود کرونا ویروس در اسفند ماه، نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها نیز تعطیل شد، افزود: متاسفانه در ۲۷ اردیبهشت ماه به دلیل اینکه یکی از کولرهای این نمایشگاه روشن بود، پنل کولر آتش می گیرد و آتش در تمام نمایشگاه شعله ور می شود که به سرعت به آتش نشانی اطلاع داده و آتش مهار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در خصوص میزان خسارت وارده گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه به بهره بردار بخش خصوصی واگذار شده بود ما منتظر اعلام خسارت هستیم تا بتوانیم اقدامات بعدی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بهره بردار با تک تک غرفه داران جلساتی برگزار کرده و لیست اموال آسیب دیده یادداشت برداری شده و کارشناس رسمی دادگستری میران خسارت هر غرفه را ارزیابی خواهد کرد.

برومند ادامه داد: پس از جمع بندی میزان خسارت قطعا از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،  استانداری استان هرمزگان و نهادهای حمایتی جبران خسارت بررسی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها بخشی از برنامه نوروزگاه ۱۳۹۸ بوده که ساخت آن و تصیم گیری در سطح استان بوده و قرار بود در آینده فضای مناسبت تری برای نمایشگاه صنایع دستی اختصاص داده شود و این نمایشگاه به مکان جدیدی انتقال پیدا کند که رایزنی ها با شهرداری بندرعباس در این خصوص آغاز شده بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

معبد هندوها در بندر عباس

آتشی که از بیخ گوش معبد هندوها گذشت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *