سفر-دبی

نکاتی در مورد سفر به دبی

شاید در سالهای دور کمتر کسی فکرش را می‌کرد شهر دبی به یکی از شهرهای پرگردشگر جهان تبدیل شود به دلیل اینکه این شهر ذاتا فاقد جذابیت های لازم برای جذب گردشگران بود، ولی اعراب در سایه سرمایه گذاری و برنامه ریزی توانستند به این مهم دست یابند و کلیه زیرساخت‌های لازم را به بهترین شکل ممکن برای این شهر درست کردند.

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و دبی به وسیله خطوط هوایی ایران ایر، ماهان، فلای دبی و امارات برقرار است و تور دبی با پروازهای مختلفی برگزار میگردد. از سایر شهرهای ایران نظیر شیراز، مشهد، بندعباس، اصفهان و … نیز پرواز مستقیم به دبی وجود دارد. برای سفر به دبی نیاز به ویزای توریستی کشور امارات خواهید داشت. با این ویزا معمولا ۱۴ روز اجازه اقامت خواهید داشت.

دبی از طریق یک رودخانه یا در واقع همان خور دبی به دو بخش کلی تقسیم می گردد: بخش دیره و بخش بردبی و محله های معروف دیگری نظیر مارینا و جمیرا نیز در ادامه قرار دارند.

محله دیره شکل سنتی دارد و بازارهای سنتی دبی نیز در این محله واقع شده اند. مرکز خرید سیتی سنتر دبی نیز در محله دیره قرار دارد. در کل هتل های منطقه دیره ارزان تر هستند و اگر می خواهید هزینه های سفر خود را کاهش دهید گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. منطقه بردبی بخش جدید و مدرن شهر دبی به حساب می آید که در آن برج‌های لوکس قرار گرفته است.

از طریق اتوبان شیخ زاید به محله‌های جدیدتر دبی نظیر مارینا و جمیرا خواهید رسید. هتل‌های این محله‌ها معمولا ساحلی و گران هستند.

اکثر هتل‌های دبی خدمات خود را فقط با صبحانه ارائه می دهند هر چند می توان هتل هایی را نیز یافت که در آن ناهار و شام نیز به صورت رایگان سرو می گردد. با توجه به هزینه بالای خورد و خوراک و همچنین رفت و آمد در دبی، انتخاب هتلی با خدمات کامل در یک موقعیت مناسب به صرفه خواهد بود.

جزایر پالم یا Palm Islands که به نام جزایر نخل دبی نیز شناخته می‌شود، بزرگترین جزایر سه‌گانه مصنوعی در دنیا هستند که در دبی ساخته شده‌اند. از امکانات این جزایر سه‌گانه می‌توان به هتل‌های مختلف، ویلاها و آپارتمان‌ها، سواحل، اسکله، رستوران و مغازهای متنوع اشاره کرد. هر کدام از این جزایر به شکل یک درخت نخل با یک تنه و ۱۷ شاخه و برگ ساخته شده‌اند و یک شکل هلال مانند نیز دور هر کدام ایجاد شده است.

برج خلیفه دبی یکی از بلندترین برج‌های جهان است که کل عملیات ساخت آن در کمتر از ۶ سال به پایان رسید. در معماری برج خلیفه دبی از معماری اسلامی الهام گرفته شده است. ارتفاع برج خلیفه دبی ۸۳۰ متر می‌باشد و ۵۷ دستگاه آسانسور، ۸ پله برقی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی فوق پیشرفته، دستگاه پمپ و مکش آب، گجت‌های فوق مدرن شستشوی پنجره‌های بیرونی برج، بیش از ۱۰۰۰ قطعه اثرهنری از هنرمندان برجسته شرقی و بین المللی و … همه و همه در برج خلیفه دبی گردآوری شده است.

منطقه بستکیه دبی توسط مهاجران ایرانی در اواخر قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است. در این منطقه تلفیقی از هنر، فرهنگ و معماری ایرانی و اسلامی را می‌توانید مشاهده کنید. خانه‌های ساخته شده در بستکیه همگی بزرگ و دلگشا، با بادگیرهای بلند هستند. دولت امارات قصد ثبت بستکیه را در فهرست میراث جهانی یونسکو دارد.

مسجد جمیرا یکی از بزرگترین مساجد دبی و از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. این مسجد در سال ۱۹۷۶ و به سبک معماری دوره فاطمی، با مناره‌های دوقلو و گنبد کنده‌کاری‌ شده زیبا، ساخته شده است. بنایی که اساس آن معماری اسلامی است که البته کمی هم به معماری مدرن تمایل پیدا کرده است.

پارک صفا یکی از پارک‌های بزرگ دبی است که با مساحت ۶۴ هکتار در خیابان شیخ زاید قرار گرفته است. این پارک که در سال ۱۹۷۵ ساخته شده، یکی از پارک‌های قدیمی و محبوب در دبی است که در آن سه دریاچه، بیش از ۲۰۰ گونه مختلف از پرندگان و حدود ۱۶۰۰۰ گونه از درختان و بوته‌ها وجود دارد.

مرکز خرید دبی مال، یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی است که میزبان هزاران برند از سراسر دنیا می‌باشد. تقریبا هر چیزی را که احتیاج داشته باشید می‌توانید در این مرکز خرید تهیه کنید. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، پیست یخی اسکیت، سینما، فودکورت، زمین بازی و شهر بازی کودکان و آکواریوم نیز در دبی مال موجود می‌باشد.

از آنجایی که ایرانی‌های زیادی در شهر دبی ساکن بوده‌اند و اساسا ریشه خیلی از شهروندان دبی، ایرانی است، یافتن غذای ایرانی و رستوران ایرانی در دبی به راحتی امکان‌پذیر است. هر چند پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به دبی از غذاهای دریایی و غذاهای عربی نیز امتحان کنید. همچنین در شهر دبی رستوران‌های بین‌المللی و فست‌فودهای زنجیره‌ای با ذائقه‌های گوناگون نیز وجود دارد که در آنها می‌توانید انواع غذاهای آسیایی و اروپایی را نوش جان کنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *