کیش-جزیره کیش

نگاهی به جزیره کیش ، مروارید خلیج فارس

جزیره کیش از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جنوب ایران است. بسیاری از گردشگران به جاهای معروف دیدنی جزیره می روند در حالی که جاذبه های دیگری نیز در کیش هست که نمی شناسید. در سفر به نگین فیروزه خلیج فارس، بازدید از این مکانها را فراموش نکنید.

این جزیرۀ مرجانی بیضی شکل، به عنوان نگین دریای خلیج فارس در ۹۰ کیلومتری بندرلنگه و ۲۵۰ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی جزیره کیش طوری است که هم باعث ایجاد جاذبه های تاریخی و فرهنگی کیش شده و هم آن را به دنیایی خیال انگیز از انواع جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. رونق این منطقه آزاد اقتصادی هم باعث ایجاد مراکز خرید متنوع شده و هم به لحاظ صنعت گردشگری انواع تفریحات در کیش را ایجاد کرده است.

بسیاری عقیده دارند پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به کیش است. در این فصول هوای جزیره فوق‌العاده مطلوب می‌باشد.

بهترین زمان سفر به کیش می تواند بر اساس خلقیات، اوقات فراغت و علاقه شما به خلوتی یا شلوغی متفاوت باشد. اگر به دنبال یک هوای مرطوب و معتدل باشید و با شلوغی مشکلی نداشته باشید تعطیلات عید زمان مناسبی است هرچند بعد از تعطیلات خلوتیِ بیشتری را هم تجربه خواهید کرد.

باغ خزندگان کیش

باغ خزندگان کیش

از جاهای پرهیجان جزیره که نمونه آن را جای دیگر ایران پیدا نمی کنید، باغ خزندگان کیش است. نمایشگاهی که در آن دهها گونه خزندگان از مارسانان بزرگ پیکر تا سوسمارهای آفریقایی را خواهید دید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

جزیره زیبای هندورابی در فاصله ۲۸ کیلومتری کیش قرار دارد. هندورابی از جزایر مسطح جنوب است که بلندترین ارتفاع آن ۴۰ متر است. به همین خاطر دیدن مناظر دریایی یکی از جذابیت های ویژه هندورابی است.

سواحل مرجانی جزیره، انواع آبزیان و ماهی های رنگارنگ خلیج فارس را با غواصی در هندورابی از نزدیک خواهید دید. شما می توانید یک شب را در هتل چادری هندورابی و در فضایی متفاوت بگذرانید.

دره پرتغالی ها

دره پرتغالی ها

اگر می خواهید قدیمی ترین درخت جزیره کیش را ببینید، به دره پرتغالی ها بروید. این درخت از گونه انجیر معابد است که فقط در مناطق کرانه خلیج فارس رویش پیدا می کند. این درخت از زمان بودا جنبه تقدس یافته و به همین دلیل به انجیر معابد شهرت دارد. درخت انجیر معابد جزیره کیش بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد.

به باور مردم جزیره، این درخت باعث خوش یمنی است و قبلا به آن دخیل می بستند.

 

ورزش های زمستانی کیش

 

ورزش های زمستانی کیش

حتما شما هم با شنیدن ورزش های زمستانی کیش تعجب خواهید کرد. یکی از جاذبه های گردشگری استثنایی جزیره که در کل جنوب ایران منحصربفرد است، مجتمع ورزش های زمستانی کیش است. شما در اوج گرمای جزیره می توانید از اسکی لذت ببرید. دیدن پنگوئن ها و عکاسی با آنها را فراموش نکنید.

سافاری

سافاری در کیش

یکی از تفریحات پر هیجان جزیره، سافاری در کیش است. تجربه رانندگی در مناطق بیابانی جزیره، لذت سرعت و ماجراجویی یک خاطره فراموش نشدنی است.

شما در مجموعه سافاری می توانید انواع خودرو مانند لندکروز و انواع موتورها را انتخاب و سوار شوید. همچنین در این مجموعه می توانید تفریحات دیگری مانند بانجی جامپینگ، شترسواری و ترامبولین را تجربه کنید.

آبنمای موزیکال کیش

آبنمای موزیکال کیش

اگر می خواهید یکی از زیباترین آبنماهای موزیکال جهان را ببینید، به قسمت شمال شرقی جزیره بروید. این مجموعه زیبا دارای محل اجرای کنسرت موسیقی و برنامه های سینمایی است.

این محل که به نام مجموعه آوای خلیج فارس شناخته می شود، انواع امکانات دیگری مانند رستوران مراکشی، گیم لندز، کافی شاپ و کلوپ کودکان آماده ارایه خدمات به گردشگران است.

لاک پشت

 

لاک پشت های کیش

اگر از لاک پشت پوزه عقابی ایرانی بی خبرید، می توانید به ساحل غربی و جنوبی کیش سر بزنید. این لاک پشت منحصربفرد را شما فقط در بازه زمانی از اواخر زمستان تا اواسط تابستان می توانید ببینید.

ساحل کیش جزو مناطق اصلی زیست پوزه عقابی هاست که در این مدت لاک پشت ها در ساحل تخم گذاری می کنند. این بخش از جزیره برای نگهداری از لاک پشت ها، حفاظت شده است.

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت کیش

از جاهای پر هیجان جزیره، قلعه وحشت کیش است. اگر می خواهید نهایت ترس را تجربه کنید، مسیر تودرتوی قلعه شما را به یکی از ترسناکترین فضاها می برد. ساعت کاری قلعه از ۶ عصر تا ۲ نیمه شب است. برای کودکان زیر ۱۴ سال، مسیر متفاوتی از بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

مرتبط:

جایروکوپتر _جدید ترین تفریح در کیش

هزینه حمل خودرو به کیش چقدر است؟

قشم _جزیره ای زیباتر از کیش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *