کاریز

کاریز، شهر گمشده‌ای در خلیج فارس

جزیره زیبای کیش  با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری متنوع ، مراکز تفریحی، بازارهای پرزرق وبرق و سواحل ماسه‌ای یکی از زیباترین جزایر کشور و به عنوان نگین خلیج فارس به شمارمی‌آید. همچنین بازارهای کیش به واسطه فروش کالاهای خارجی جذابیت زیادی برای گردشگران دارد و ساحل شمالی این جزیره زیبا که از وجود کوسه‌های مهاجم خالی است می‌تواند هر ساله میلیونها گردشگر را به سوی خود سوق ‌دهد. یکی از جاذبه‌های پرآوازه‌ آن،  شهر زیرزمینی کاریز است که با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال و در عمق ۱۶ متری  از سطح زمین واقع شده و با بازدید از آن می‌توانید لحظات نابی را برای خود و خانواده‌تان به ارمغان آورید.

کاریز دارای آب وهوایی خنک است که در طی سال ثابت بوده و حتی در فصول گرم سال هم با رفتن به این مکان می‌توانید از آب و هوای معتدل آن بهره مند شوید. همچنین سقف مرجانی آن با قدمتی بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال باعث شده تا از دیگر شهرهای زیرزمینی متمایز شود .گل رس موجود در دل مرجان‌های کاریز به عنوان یک فیلتر طبیعی برای عبور آب باران است که عمل تصفیه آب را انجام می‌دهد.  این جاذبه مهم گردشگری نمایان‌گر مهارت و توانمندی شگفت‌انگیز معماران ایرانی در سده‌های گذشته است.

کاریز، شهر گمشده‌ای در خلیج فارس

هنگام ورود شما به کاریز تعدادی حلقه چاه وجود دارد که در گذشته برای تامین آب مورد استفاده بوده است.

این مکان زیبا تنها شهر زیرزمینی دنیاست که در دل یک جزیره مرجانی واقع شده طوری که شما بدون رفتن به موزه می‌توانید از فسیل مرجان وصدف‌ها دیدن نمایید.

ویژگی‌های منحصر به فرد آن موجب شد تا افراد علاقه‌مند جهت سرمایه‌گذاری در این بخش سوق پیدا کنند. سرمایه‌گذاری در این بخش منجر به تبدیل این قنات زیبا به شهری تاریخی و زیرزمینی گردید. خاک هایی که هنگام بازسازی کاریز از آن خارج شد خواص درمانی زیادی دارد و در شیوه “گل درمانی ” کاربرد فراوان دارد.

از جمله امکانات رفاهی  این شهر زیرزمینی می‌توان به رستوران ، بازارچه صنایع دستی ، سالن موزه ،آمفی تئاتر و همچنین کلکسیونی از آثار باستانی که در هنگام توسعه کاریز به آن اضافه گردیده اشاره کرد.  شما عزیزان در هنگام بازدید از این قنات زیبا می‌توانید از آن‌ها لذت  ببرید.

منبع:توریسم پرس

کاریز، شهر گمشده‌ای در خلیج فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *